2

بنا: همه اهالی کشتی دروغگو هستند!

  • کد خبر : 83214
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵

محمد بنا بعد از مدت ها سکوتش را شکست داد. بنا از شرایط کشتی فرنگی راضی نیست. از دروغ ها و طعنه هایی که به او می زنند و از انتقادهایی که می کنند، دلگیر است. بنا کشتی فرنگی را به قهرمانی المپیک لندن رساند اما حالا بیشتر از همه از او ایراد می گیرند.

روزنامه تماشا:بنا جواب تک تک این افراد را می دهد، افرادی که از نظر او بله قربان گوی خادم و خطیب هستند. حرف های او مثل همیشه رک و بی پرده است و البته صادقانه.

تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا رفت اما فدراسیون تیم فرنگی را با خودش نبرد.

– من از مربیان فرنگی می خواهم خواهش کنم نگذارند شخصیت و بزرگی کشتی فرنگی کم شود. با این حال اگر من سرمربی تیم ملی بودم، قبول نمی کردم تیم در دوره آماده سازی در این مسابقه یا هر تورنمنت دیگری شرکت کند. الان این تیم آزاد با نفرات اصلی به آمریکا رفته، آن هم با این تفاوت ساعتی که هست، انتخابی تیم ملی هم چند وقت دیگر برگزار می شود، می دانید چقدر سیستم بدنی شان به هم می خورد؟ این مسابقاتی که در آمریکا برگزار می شود هیچ نفعی برای ما و کشتی ما ندارد.

اما برای آمریکا دارد.

– بله چون در کشور خودش نشسته است. مگر ما مملکت بدبختی هستیم که بیایند چند هزار دلار پول بلیت ما را بدهند و ما هم خوشحال شویم؟ چرا عزت خودمان را از بین می بریم؟ همه دارند برای رفتن آمریکا می دوند و سینه چاک می کنند. این مسابقات، فرهنگی هم داشته، تیم قهرمان المپیک می تواند برای نجات کشتی کار بیشتر کند یا تیم آزاد؟ می گویند آزاد را آمریکا دعوت کرده”، تیم روسیه چرا فرنگی هم می برد؟

روسیه سه کشتی گیر آزاد برده.

– در تیم ایران هم می توانستند از کادر فنی و نفرات اضافه کم کنند و فرنگی را هم ببرند. مگر این مسابقات نماد نیست؟ حداقل بچه هایی که طلای المپیک گرفته اندرا می بردند. کسی نگفت، صدایش را درنیاوردند.

ممکن است بگویند آمریکا فقط آزاد را دعوت کرده بود.

– ایران می تواندشرط بگذارد. بگوید ما می آییم به شرطی که مسابقات فرنگی هم برگزار شود. من از کادر فنی می خواهم پیگیری کند و در یکسری مسائل چشم هایش را باز کند، نگذارد آزاد هر کاری می خواهد بکند. من مسئله ای با آزاد ندارم اما نمی خواهم فرقی باشد. نه نگاه فرنگی که بگوید من قهرمان المپیک هستم و نه نگاه آزاد که بگوید ما سالهاست که بهترینیم. باید امکانات تقسیم شود.

شما که از المپیک برگشتید نگاه به آزاد و فرنگی فرق داشت. رسول خادم فقط به آزاد توجه داشت. وقتی برذگشتید اردوی آزاد برگزار شد ولی اردویی برای فرنگی نبود.

– تقصیر خودمان است. فکر می کنید اگر محمد بنا می خواست بگوید که هر چیی که هست باشد، الان نمانده بود؟ کارش را نمی کرد؟ درد من و یکی از شروط من برای ماندن این بود که به رده های پایه خیلی توجه کنیم اما به من گفتند اصلا به رده ها کار نداشته باش چون بودجه نداریم و ممکن است تیم ها به مسابقات آسیایی و جهانی هم نروند.

من گفتم نگاه به آینده دارم اما شما فقط نوک دماغتان را می بینید. تکلیف چیزی مشخص نیست، من هم نیستم. گفتم بروید گروهی را بیاورید که بتواندبا این شرایط بسازد. الان حرمت ها از بین رفته. محمد بنا هیچ زمانی منم نداشته. یک روزنامه به من نشان بدهید که گفته باشم من کردم یا من بودم. من همیشه اول مربیانم را گفته ام. برای جواب دادن به همه این آدم هایی که مغرضانه حرف زده اند و من سکوت کرده ام هم جواب دارم اما باز هم سکوت می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

موقعی که من رفتم از آقای خادم توقع داشتم نیایدمدیریت فرنگی را هم بگیرد. این می شود خود بزرگ بینی. من توقع داشتم بیاید یک جلسه بگذارد همه بزرگ های فرنگی را منهای کوچکی مثل بنا را دعوت کند و بگوید آقایان کشتی شما این شرایط را دارد و هر چه زودتر تکلیف را مشخص کند.

اما نظر بعضی ها این است که اوضاع شرایط فرنگی به خاطر رفتن بنا بوده و او باید می ماند و کار می کرد.

– بله همه تقصیرها را می اندازند گردن من. من به خدا قسم کاری نکردم. این سیاست فدراسیون کشتی بود که این مسئله را طول داد و بلاتکلیف ماند وگرنه من همان روز اول گفتم می آیم اما این شرط من است. من الان این گروهی را که گذاشته اند، قبول ندارم چون آنها هم بدون اجازه آقای رسول خادم آب نمی خورند. بیخودی نگویند شورا تصمیم می گیردکه اینها همه الکی است. کمیته باید بتواند مستقل عمل کند، کادرهای فنی را مشخص کند. من رفتم چون نتوانستم حق مربیان را بگیرم، تویی که رفتی کنار، بعد به من فحش دادی و آمدی، پس دیگر حرف نزن و ادامه بده. چرا می گویی پول نیست، مسافرت نیست؟

بنا با روزی پنج هزار تومان شروع کرده یعنی ماهش که ۱۰ روز اردو بوده می شده پنجاه هزار تومان. این پول را هم پنجاه هزار تومان می گذاشته رویش و خرید می کرده. شمایی که به من فحش می دهید، همه تان بوده و دیده اید از یک تی شرتتان نگذشتیدامامن همه جور گذشتی نسبت به شما و به کشتی کردم چون عاشقانه این رشته را دوست داشتم. الان من نیستم؟ هیچ هم بلد نیستم.

فقط هل دادن یاد دادم. همه نتایج را هم، شما باعث شدید. این گوی و این میدان بیایید بگیرید ولی بهانهنگیرید. من حاضر خور بودم؟ المپیک پکن، تیم درب و داغان تحویل گرفتن حاضری خوری بوده؟ ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ که جوانان را از هیچ شروع کردم، حاضری خوری بوده؟ الان که تیم ۲۰۱۲ قهرمان المپیک شده و بدونالمپیکی هایش هم روحیه پیروزی را دارد، میدان خوبی است دیگر.

در آسیا دوم شدیم

– این پیش می آید. قانون عوض شده. مسائل داوری بوده و شرایط دیگر. من که نبوده ام که بخواهم قضاوت کنم. آسیایی زیاد مهم نیست. الان جهانی مجارستان باید جواب مردم را داد که کار خیلی سختی است. سال بعدش هم بازی های آسیایی است که آدم باید جواب بدهد. بعد هم هی نگویید پشتوانه، پشتوانه. تمام اینهایی که قهرمان جهان و المپیک شدند، پشتوانه بودند.

زمانی که ما آمدیم کسی را نداشتیم. ما تلاش کردیم که در هر وزن در مسابقات آسیایی یک مدال بگیریم. همه آنهایی که مدال گرفتند پشتوانه بودند. با آزاد فرق می کند. بعد هم مگر ما چه داشتیم؟ تیم ما باید قهرمان ۲۰۱۳ دنیا می شد. الان هم می گوییم بیایید این چند ماه تمرین کنید، دوم هم نشوید، سوم دنیا که باید بشوید.

شما فکر می کنید بشود؟

– فکر نکنم.

ایرادی که به پیشکسوتان وارد می شود این است که خودزنی می کنند و هر چیزی را چشم بسته می پذیرند. شما این ایرا را قبول دارید؟

– جالب است ما را متهم می کنندکه هیچ وقت انتخابی تیم ملی نمی گذاشتیم. سال های گذشته ما قهرمانی کشور داشتیم و به نفرات اولش جایزه بین المللی می دادیم و انتخابی تیم ملی داشتیم. برای جاد یادگار امام انتخابی داشتیم و خود جام یادگار امام را هم داشتیم. من صد سال دیگر هم بیایم هیچ وقت از تفکراتم عقب نمی روم. صد بار دیگر هم بروم و بیایم همان فکر را می کنم.

جرات ندارم به بچه ها زنگ بزنم

دلتان برای بچه ها تنگ نشده؟

– به خدا قسم خیلی تنگ شده. من با اینهاه زندگی می کردم. وقتی اردو تمام می شدهمه خوشحال بودندکه می روند خانه اما من عزا داشتم که از اینها جدا می شوم. الان چند ماه است ما دیگر همکاری نداریم اما تماس که می توانیم بگیریم. من جرأت ندارم به آنها زنگ بزنم چون اگر خدای نکرده خبر برسد، مورد غضب قرار می گیرد. نمونه هایش هست. من برای اینها زحمت کشیده ام، چرا نباید چند ماه با یکی مثل سوریان ارتباطی نداشته باشم؟ یا اگر زنگ می زنند جواب ندهم؟

خادم و خطیب کارشان مدیریت نیست

کسانی که الان در کشتی هستند معتقدند سیستم شما گلخانه ای بوده.

– از یک طرف می گویند گلخانه ای، از یک طرف می گویند مربیان سازنده اینها را ساخته اند. من در این چند ماه مدام حرف های بچگانه شنیده ام. بهانه های بچگانه. همه حرف هایی که از فدراسیون شنیده ام بچگانه بود. یکی دیگر از چیزهایی هم که در این چند وقت بعد از المپیک خیلی اذیتم کرد دروغ هایی است که به مردم می گویند.

چه کسانی؟

– همه آنهایی که در کشتی هستند دارند به مردم دروغ می گویند. درباره جام جهانی، درباره آمریکایی که رفته اند، درباره قهرمانی آسیا. مردم ما هوشیار هستند و هر چقدر دروغ بگویید، بالاخره یک جایی باید جواب بدهید. چند ماه دیگر باید در جهانی جواب بدهید. دروغ بی مورد به مردم نگویید. یک بار می گویید ما دردنیا الگو شده ایم، کشتی تهاجمی مان و از یک طرف دیگر می گویید ما چیزی نداریم. این حرف ها را بگذاریم کنار.

کشتی برای محمد بنا تمام شده، می خواهد بنشیند، گوش کند که تیم ایران موفق شده و لذت ببرد. این تیم هم صاحبش کسی نیست جز مردم. شما هم هر کسی هستی مسئولیتی داری، وظیفه داری مردم را شاد کنی. آرزوی ته قلبم است که موفق شوی اما بدون بهانه. من مشکلی با کسی ندارم. من چیز بدی از آقای خطیب ندیده ام. آدم خوبی است اما کارش مدیریت نیست. خادم دکتر است، قهرمان المپیک بوده اما کارش مدیریت نیست و چیز دیگر بوده. الان می بینم کارهایی که انجام می دهد، تمامش اشتباه است. در این مملکت به کسی اجازه نمی دهند ۱۰ سال بخواهد اشتباه کند. تازه این من هستم که می گویم اشتباه کرده، خودش که فکر نمی کند اشتباه کرده. من در این چند وقت دو نفر گوش شکسته و خاک خورده کشتی دیدم که حرف حقیقت زده اند. به خدا قسم همه حرف های شان عین حقیقت بود. یکی اکبر فلاح بوده که شنبه صبح در رادیو حرف زد که واقعا لذت بردم. یکی حرف های محسن کاوه. اگر اینها را صدا کردن و گفتند دلیلتان برای زدن این حرف ها چیست، من می فهمم دلسوز هستند.

الان آقای خادم می گویدمن آمده ام همه را دور هم جمع کنم. من می گویم شما چه کسانی را دور هم جمع کردید؟ فقط یک نفر را توانستید نگه دارید. آقای توپچی بود که دبیرش کردید که آن هم به خاطر فامیلی و رفاقتی است که با آقای خطیب و دیگران دارد. همان اول که خطیب گفت من آمده ام همه را دور هم جمع کنم، گفتم شعار ندهید چون نمی شود. الان ما باید تایید حرف های بزرگان را از کسانی بشنویم که باید یک مایه ای بدهند که باشند.

شاید دارند می دهند.

– اینها مجانی هم کار می کنند. چرا کسی صحبتی از پول نمی کند؟ البته از همان اولی که دوستان آمده اند من دیده ام که از طرف فدراسیون چه پول هایی یواشکی داده می شود. من با این مسائل کاری ندارم و آنها هستند و خدای خودشان. من فقط امیدوارم اگر چیزی توزیع می شود عادلانه باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83214

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر