5

خانم ما “عروسک” استخدام می کنیم!

  • کد خبر : 85499
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

خلاصه بعد از یکسال با تکمیل فرم استخدام نیرو در داروسازی مذکور مجددا برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسوول نیروی انسانی داروسازی این بود: “خانم ما عروسک استخدام می کنیم.”؟!

در رشته مورد علاقه ام که به نوعی با تحقیق و پژوهش عجین است مشغول به تحصیل شدم ، در پایان ۴سال بر اساس واحدهایی که باید می گذراندم باید در یک آزمایشگاه  ۲ماه دوره کارآموزی را می گذراندم .

با معرفی یکی از آشنایان به یک مجموعه بزرگ غذایی- بهداشتی  به عنوان کارآموز معرفی شدم ،در موعد مقرر در دفتر مدیر کارخانه آماده شدم و پس از یک مصاحبه کوتاه وارد فضای کارخانه شدم از آنجا که کارخانه خیلی بزرگ بود و البته در حال تعمیر با کلی پرس و جو به آزمایشگاه شیمی رسیدم ،اما مدیر آزمایشگاه از بابت هماهنگی لازم جهت گذراندن دوره کارآموزی اظهار بی اطلاعی کرد؛مدیر هم پس از بازگشت پاسخگو نبود ، بعد از چند روز از طریق فردی که معرفم بود علت را جویا شدم ،گویا دلیل پیچاندنم”چادرم”بود؟!

بالاخره در یک کارخانه نیمه خصوصی داروسازی به عنوان کارآموز مشغول شدم.آزمایشگاه شیمی آن دارای ۱۲پرسنل بود که تنها ۱نفر آقا و ۱نفرخانم  این مجموعه دارای تحصیلات شیمی بودند، با علاقه فراوان در این مجموعه مشغول به کار شدم به خصوص اینکه  کارمند خانم  آزمایشگاه هم با حضور من از تنهایی درآمده بود .

البته بر اساس کارم دو نفر پرسنل شیمیدان مجموعه بر کارم نظارت داشتند و کارهای روزمره ام را برنامه ریزی می کردند و در عین حال نیز گوشزد کرده بودند که هر زمان که این دونفر مرخصی بودند من هم مرخصی بگیرم و در آزمایشگاه حاضر نشوم. خوشبختانه مدیرا ن آزمایشگاه از کارم راضی بودند و وعده دادند که با توجه به نیاز کارخانه به کارشناس شیمی به استخدام داروسازی درخواهم آمد با نمره ۷۵/۱۹ به این دوره پایان دادم ،اما بعد ار ارائه مدرک کارشناسی با استخدام ام مخالفت شد علت را جویا شدم  کارمند خانم آزمایشگاه دلیل را اینگونه بیان کرد : ار آنجا که شما در آزمایشگاه مشغول کار خودت بودی و با بقیه گل نگفتی و گل نشنیدی با عنوان” امل بودن” از نظر ۱۰ نفر کارمند آزمایشگاه برای کار در آزمایشگاه ردصلاحیت شدید؟!
حجاب – پوستر حجاب- پوستر چادر – حجاب برتر – بدحجابی در ایران – بدحجابی- دختران چادری- مراکز تحقیقاتی- استخدام دختران- آزمایشگاه- بی حجاب- عکس حجاب- حجاب زن- شرایط استخدام- آگهی استخدام- بازار کار

خلاصه بعد از یکسال با تکمیل فرم استخدام نیرو در داروسازی مذکور مجددا برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسوول نیروی انسانی داروسازی این بود: “خانم ما عروسک استخدام می کنیم.”؟!

و این حکایت همچنان باقی است در مراکز مختلف تحقیقاتی بصورت موقت به کار پژوهش مشغول شدم .اما  در تلاشی که برای استخدام در یک شرکت دولتی و دو نهاد خصوصی با وجود داشتن رزومه تحقیقاتی قابل قبول داشتم در جریان مصاحبه موفقیتی کسب نکردم و در جواب اینکه “اگر بدون چادر در محل کار حاضر می شوید” آنجا را ترک می کردم ….

جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و پوشش چادر بعنوان فرهنگ ایرانی – اسلامی و عرف جامعه محسوب می گردد اما با تمام این اوصاف قانون نانوشته ای در شرایط استخدامی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است  با این عنوان که خانم چادری استخدام نمی کنیم .

متاسفانه عده ای از دوستان چادری ام ترجیح دادند که با کنار گذاشتن چادرهایشان، نمره قبولی در مصاحبه استخدامی را اخذ کنند . چرا؟؟

انعکاس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر