2

عناوین دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی مدارس تغییر کرد

  • کد خبر : 85767
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه عناوین جدید دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی برای سال تحصیلی جدید تصویب شد، گفت: از این پس درج عنوان دبستان و دبیرستان در تابلوی مدارس الزامی می‌شود و دوره‌های تحصیلی به اول تا دوازدهم نامگذاری می‌شود.

 

مهدی نوید ادهم گفت: در ۸۸۱ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورا برگزار شد، عناوین جدید پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی به تصویب رسید.

 

وی افزود: ‌بر اساس این مصوبه نظام آموزشی به دو دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شد که هر یک از این دوره‌ها نیز در دو دوره سه ساله تعریف شد به این معنا که سه ساله اول ابتدایی را دوره اول ابتدایی و سه ساله دوم را دوره دوم ابتدایی نامگذاری می‌کنند.

 

وی ادامه داد:‌ همچنین در دوره متوسطه نیز دوره سه ساله اول به متوسطه اول و سه ساله دوم به متوسطه دوم تغییر نام یافت.

 

نوید ادهم ادامه داد: بر اساس این مصوبه پایه‌های تحصیلی از اول تا ششم در دوره ابتدایی و هفتم تا دوازدهم در دوره دبیرستان تعریف شد.

 

به گفته وی، بر اساس این مصوبه مکان مدارس نیز در دوره ابتدایی به دبستان، در دوره متوسطه به دبیرستان و در دوره فنی حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان هنرستان مصوب شد.

 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: طبق این مصوبه مدارس باید تابلوی خود را به عنوان دبستان دوره اول، دبستان دوره دوم، دبیرستان دوره اول، دبیرستان دوره دوم و هنرستان تغییر دهند.

 

نویدادهم همچنین گفت:‌ در پایان هر دوره تحصیلی به دانش‌آموزان گواهینامه پایان آن دوره اعطا می‌شود و بر همین اساس می‌توان گفت در پایان پایه سوم دبستان، ششم دبستان، اول متوسطه و دوم متوسطه، دانش آموزان گواهینامه پایان تحصیلات دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر