2

سفرهای مارکوپولو به چین و شرق دور کاملا غیرواقعی بوده‌اند.

  • کد خبر : 8845
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۲۲

اگرچه سفرهای «مارکوپولو» به چین و شرق دور، او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جهانگردان تاریخ مبدل ساخت، اما یافته‌های اخیر باستان‌شناسان نشان می‌دهد که این سفرها کاملا غیرواقعی بوده‌اند. به گزارش میراث آریا (chtn)،‌ باستان‌شناسان به تازگی دریافتند، تمام مطالب مربوط به چین و کشورهای شرق دور که در نوشته‌های به جای مانده […]

اگرچه سفرهای «مارکوپولو» به چین و شرق دور، او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جهانگردان تاریخ مبدل ساخت، اما یافته‌های اخیر باستان‌شناسان نشان می‌دهد که این سفرها کاملا غیرواقعی بوده‌اند.

به گزارش میراث آریا (chtn)،‌ باستان‌شناسان به تازگی دریافتند، تمام مطالب مربوط به چین و کشورهای شرق دور که در نوشته‌های به جای مانده از «مارکو پولو» کشف شده‌اند، داستان‌های دست دومی هستند که او در ملاقات با تجار ایرانی در سواحل دریای سیاه شنیده بوده است.

به گفته محققان، «مارکوپولو» بعدها این داستان‌‌ها را برای فروش بهتر با مجموعه اطلاعاتی بی‌ارزش ادغام و در کتاب «توصیفی از جهان» که یکی از نخستین کتاب‌های مسافرتی به شمار می‌رود، عرضه کرده است . در این میان می‌توان به گزارشات بی‌پایه و اساس او در مودر حمله «کوبلای خان» به ژاپن در سال‌های ۱۲۷۴ و ۱۲۸۱ اشاره کرد.

«دانیل پترلا» استاد دانشگاه ناپل گفت: تمام مکتوبات «مارکوپولو» از رویدادهای به وجود آمده در کشورهای شرق دور و به خصوص چین دچار تناقضاتی بسیار زیاد با واقعیت است که از آن جمله می‌توان به توصیف کشتی‌های ۵ دکله مغول‌ها اشاره کرد درحالی که کشتی مغول‌ها سه دلکه بوده‌اند.

از سویی دیگر «فرانسس وود» رییس بخش‌ چین‌شناسی کتابخانه بریتانیا، جعلی بودن ادعای «مارکوپولو» در سفر به خاور دور را نبود هیچگونه اطلاعاتی در خصوص «دیوار بزرگ چین»، «چای چینی»، «مراسم مذهبی و بومی چینی‌ها» و دیگر ویژگی‌هایی که چین به آن‌ها شهرت دارد، بیان کرده است.

به گفته این کارشناس،‌ گذشته از آن هیچ نشان یا اثری متعلق به خاور دور حتی از آثار و لوزام به دست آمده از خانوداه این جهانگرد معروف نیز به دست نیامده است.

ازاینرو باستان‌شناسان معتقدند، آنچه «مارکوپولو» از سفر خود به چین نگاشته است، نسخه‌برداری از یک کتاب راهنمای مسافرت به چین است که توسط تجار ایرانی نوشته شده بوده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8845

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر