2

تصمیم دولت باراک اوباما برای متوقف کردن پرونده شکایتی علیه دونالد رامسفلد

  • کد خبر : 8910
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸

منع شکایت از رامسفلد، تصمیمی هولناک دیوید سوانسون، نویسنده و فعال سیاسی یک فعال سیاسی، تصمیم دولت باراک اوباما برای متوقف کردن پرونده شکایتی علیه دونالد رامسفلد، رییس پیشین پنتاگون در هفته گذشته میلادی را “تصمیمی هولناک” دانسته است. مردی که این پرونده را تنظیم کرده می‌گوید، در زندان نظامی امریکا در عراق تحت شکنجه […]

منع شکایت از رامسفلد، تصمیمی هولناک

دیوید سوانسون، نویسنده و فعال سیاسی
یک فعال سیاسی، تصمیم دولت باراک اوباما برای متوقف کردن پرونده شکایتی علیه دونالد رامسفلد، رییس پیشین پنتاگون در هفته گذشته میلادی را “تصمیمی هولناک” دانسته است.

مردی که این پرونده را تنظیم کرده می‌گوید، در زندان نظامی امریکا در عراق تحت شکنجه قرار گرفته است.

دیوید سوانسون، نویسنده و فعال سیاسی روز چهارشنبه (۱۹ مرداد) دراین‎باره به بخش امریکای شبکه پرس تی‎وی گفت: “تعجبی ندارد که رییس جمهور و دستگاه قضایی فعلی که آشکارا از رییس جمهور کنونی اطاعت می‌کند، شدیدا از رییس جمهور سابق و زیردستانش محافظت کنند؛ چرا که اگر رییس جمهور سابق را بتوان مسوول دانست؛ این امر برای رییس جمهور فعلی نیز صدق خواهد کرد.”

سوانسون نتیجه گرفت: “این امر کاملا عادی است، اما یک گرایش هولناک است؛ چرا که ما اجازه می‌دهیم جدی‌ترین جنایات از قلاب فرار کنند.”

اسناد دولتی نشان می‌دهد، وزیر دفاع پیشین امریکا همراه با دیگر مقامات این کشور در شکنجه زندانیان ابوغریب در عراق نقش داشته است.

دونالد رامسفلد در کتاب خاطراتش می‌نویسد، زندانیان در بازداشت‌گاه ابوغریب از سوی سربازان سرکش مورد شکنجه قرار می‌گرفتند.

رامسفلد در کتاب خاطراتش تحت عنوان “شناخته‌ها و ناشناخته‌ها” که قرار است سه‌شنبه (۱۹ بهمن) منتشر شود، جنگ عراق را در مقایسه با هزینه‌هایش قابل توجیه دانسته و از نحوه عملکرد خود در این جنگ عذرخواهی نکرده است.

رامسفلد یکی از طراحان جنگ عراق بود؛ او به همراه دیگر مقامات امریکایی به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق تصمیم گرفتند به این کشور حمله کنند. وی در سال ۲۰۰۶ و بعد از به بن‌بست رسیدن جنگ عراق، برکنار شد.

از زمان تهاجم امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، حدود ۴ هزار و ۴۴۰ سرباز امریکایی کشته شده‌اند و بیش از ۳۱ هزار و ۸۳۰ سرباز نیز زخمی شدند. هم‎چنین گفته می‎شود، بر اثر این جنگ، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند عراقی کشته و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر