2

اعلام نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور

  • کد خبر : 89468
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۶:۲۴

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور از طریق سایت www.ysc.ac.ir خبر داد.

حسن ساعی دهقان، معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان این مطلب گفت: در این مرحله از المپیادهای علمی در المپیاد ادبی ۴۴ نفر، ریاضی ۴۲ نفر، زیست شناسی ۳۹ نفر، شیمی ۴۲ نفر، فیزیک ۴۱ نفر، کامپیوتر ۷۶ و نجوم و اخترفیزیک ۴۳ نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: پذیرفته شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشور طبق روال سال‌های گذشته جواز ورود به دوره آموزشی تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان را پیدا می‌کنند که در نهایت بر اساس نمرات علمی، برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مشخص خواهند شد.

دهقان در ادامه گفت: آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشور طی روزهای دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور هشت هزار و ۹۵۲ نفر از برگزیدگان مرحله اول با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و نظارت باشگاه دانش پژوهان جوان به صورت نیمه متمرکز در مراکز استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: در این مرحله دو هزار و ۹۱۶ دختر و شش هزار و ۳۷ پسر از سراسر کشور به رقابت پرداختند که پس از شهر تهران استان های فارس ، خراسان رضوی و مازندران حائز بیشترین تعداد شرکت کننده در آزمون بودند.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان تصریح کرد: همچنین در راستای طرح گسترش کمی و کیفی المپیادهای علمی کشور امسال برای نخستین بار آزمون آزمایشی المپیاد علوم زمین در شش استان اجرا شد که امید می رود در سال های آتی و با تصویب و ابلاغ مقررات و تمهید مقدمات لازم این المپیاد نیز در جدول برگزاری رسمی آزمون های المپیاد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های علمی، متشکل از اساتید صاحب صلاحیت دانشگاهی و معلمین با تجربه آموزش و پرورش در هر المپیاد مسئولیت شناسایی، آموزش تا مرحله اعزام دانش آموزان به مسابقات جهانی را برعهده دارند و در مرحله شناسایی در این کمیته ها با دقت بسیار بالا از طرح سؤال تا تصحیح اوراق و اعلام نتایج و … این مسئولیت را برعهده دارند.

وی درباره چگونگی مراحل استخراج نتایج گفت: پس از برگزاری آزمون مرحله دوم در اردیبهشت ماه سال ۹۲ تمامی سؤالات مربوط به هر المپیاد به همراه پاسخ تستی و تشریحی ارایه شده توسط کمیته های علمی بر روی پایگاه اطلاع رسانی باشگاه قرار داده شد و سپس نظرات دریافتی از سوی برخی شرکت کنندگان پیرامون سؤالات و یا پاسخ تستی و تشریحی دریافت شد و در اختیار کمیته های علمی قرار گرفت. کمیته های علمی با تشکیل جلسه نسبت به نظرات ارسالی، رسیدگی و پاسخ های لازم را برای آنان ارسال کرده و چنانچه مواردی جهت اطلاع شرکت کنندگان ضروری بود از طریق پایگاه به شرکت کنندگان اطلاع رسانی شد.

دهقان ادامه داد: آزمون‌هایی که دارای سؤالات تستی بوده، پاسخنامه های آن توسط ماشین علامت خوان با دقت بسیار بالا و به صورت دو بار قرائت توسط ماشین انجام شده است و کنترل های دستی نیز بر صحت قرائت بر روی آنها انجام گرفته است.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان درباره فرآیند تصحیح اوراق تشریحی آزمون ها به ایسنا توضیح داد: المپیادهایی که دارای آزمون تشریحی بوده بر اساس مصوبه شورای باشگاه دانش پژوهان جوان برای هر پاسخ سؤال، ۲ تصحیح و ۲ مصحح با توجه به ریز بارم تعیین شده توسط کمیته، انجام شده و در صورت وجود مغایرت بین تصحیح اول و دوم، تصحیح سوم نیز انجام شده، اعضای کمیته علمی ذیربط نیز بررسی دقیق بر تصحیح اوراق را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های علمی جهت تعیین نفرات قبول شده پس از سورت نمرات دانش آموزان، مجدداً اوراق امتحانی تمامی شرکت کنندگان را مورد بازبینی قرار داده و پس از صحت عملیات انجام گرفته، خط برش را بر اساس نمرات سورت شده تعیین کرده اند و بر همین اساس نفرات پذیرفته شده انتخاب شده اند.

دهقان برای شرکت کنندگانی که در این مرحله پذیرفته نشده‌اند، آرزوی موفقیت در عرصه های علمی دیگر کرد و گفت: کارنامه این افراد صادر شده است و می‌توانند جهت دریافت کارنامه خود روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه سال جاری در تهران: به نشانی بلوار سردار جنگل، تقاطع بزرگراه شهید همت، خیابان فرزانه غربی، دبیرستان علامه حلی تهران از ساعت ۹ تا ۱۴ و در شهرستان‌ها به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از ساعت ۹ تا ۱۴ مراجعه کنند.

اسامی پذیرفته شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشور به همراه نحوه و چگونگی رسیدگی به اعتراضات در سایت www.ysc.ac.ir قابل دسترس است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=89468

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر