2

عبدالرضا شیخ الاسلامی:واگذاری کارتهای اعتباری خرید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به کارگران

  • کد خبر : 8966
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مسائل اداری مربوط به واگذاری کارتهای اعتباری حل شده است و بانکها به زودی واگذاری این نوع کارتها را در دستور کار قرار می‌دهند، گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه مجازی ایجاد می‌شود. عبدالرضا شیخ الاسلامی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری کارتهای […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مسائل اداری مربوط به واگذاری کارتهای اعتباری حل شده است و بانکها به زودی واگذاری این نوع کارتها را در دستور کار قرار می‌دهند، گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه مجازی ایجاد می‌شود.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری کارتهای اعتباری خرید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کارگران، با اعلام اینکه مسائل اداری و قانونی این طرح هم اکنون حل شده است، گفت: انشاءالله بانکهای عامل نیز به زودی توزیع آن را در دستور کار خود قرار می دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه زمان دقیق واگذاری کارتهای اعتباری و نحوه تخصیص منابع بانکی آن باید توسط بانک مرکزی مشخص شود، اظهار داشت: وظیفه ما در این طرح، مطالبه منافع کارگران و پیگیری به سرانجام رسیدن کار واگذاری کارتهای اعتباری است.

شیخ الاسلامی در این ارتباط که آیا در زمان آغاز واگذاری گسترده کارتهای اعتباری کارگران، هر شخصی که خود را کارگر معرفی کند می تواند از مزایای این طرح بهره مند شود؟ بیان داشت: ساز و کار لازم برای این کار تدوین و پیش بینی های آن صورت گرفته است، بنابراین امکان اینکه هر کسی بخواهد خود را کارگر معرفی کند وجود ندارد.

وی با تاکید بر این موضوع که بالاخره کارگران مشمول دریافت کارتهای اعتباری شناسایی شده هستند، تصریح کرد: اطلاعات مربوط به مجموعه های کارگری کشور، کارخانجات، شرکتها و جاهایی که به نحوی کارگران در آن مشغول به کار هستند وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تسریع در تحقق واگذاری کارتهای اعتباری کارگران نیز سامانه رایانه ای پیش بینی شده که افراد بتوانند در آن ثبت نام کنند و کار از آن طریق پیگیری خواهد شد.

به گزارش افق به نقل ازمهر، واگذاری کارتهای اعتباری خرید به کارگران در قالب مصوبه شورای عالی اشتغال از سال گذشته مطرح شده است.

تامین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار در قالب کارتهای اعتباری بانکی و بازپرداخت اقساطی آن به همراه فراهم شدن امکان خرید کالاها و تولیدات داخلی؛ از مهم ترین برنامه های مربوط به این مصوبه شورای عالی اشتغال بوده است.

البته در این خصوص برخی نامه نگاری ها بین وزرای دولت و رئیس کل بانک مرکزی و همچنین وزراء با رئیس جمهور نیز صورت گرفته که به صورت کلی نتایج این نامه نگاری ها تاکنون به آغاز واگذاری گسترده کارتهای اعتباری نیانجامیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا به خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که با بانکها در زمینه استفاده از ابزار تامین مالی “مرابحه” برای کارتهای اعتباری خرید کارگران به تفاهم رسیده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر