3

مخاطبان حرفه‌ای موسیقی از حضور هنرمندان در این عرصه راضی نیستند

  • کد خبر : 91219
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶

اشکان خطیبی خواننده آلبوم ترافیک از انتشار این آلبوم در عید فطر خبر داد.

اشکان خطیبی بازیگر سریال‌هایی چون گل‌های گرمسیری، مهرآباد و آخرین گناه این روزها سخت مشغول کار و فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری است. از بازی تئاتر گرفته تا بازی در سریال «بچه‌های نسبتا بد» سیروس مقدم و انتشار آلبوم موسیقی «ترافیک»؛ آلبومی که پیش از این قرار بود اردیبهشت ماه روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد. گفت‌وگو خبرنگار «نامه» را با اشکان خطیبی درباره این تعویق و فعالیت در عرصه موسیقی بخوانید:

پیش از این دراخبار اعلام شده بود که اردیبهشت ماه آلبوم ترافیک وارد بازار می‌شود، چه اتفاقی باعث شد که باز تاخیر بیفتد؟

این تغییر زمان‌ها طبیعی است و همه آدم‌هایی که درعرصه موسیقی فعالیت دارند، می‌دانند آنچه که تصور می‌شود با آنچه که در واقعیت، زمان‌بندی می‌شود کاملا از هم متفاوتند و انتشار آلبوم موسیقی نیز یک پروسه بسیارزمان‌بر است. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که ما ۲ برهه زمانی انتخابات ریاست جمهوری و ماه رمضان را پیش رو داشته و داریم که زمان مناسبی برای انتشار آلبوم موسیقی نیست. بنابراین به اتفاق دوستان تصمیم گرفتیم آلبوم ترافیک را عید فطر روانه بازار کنیم که فکر می‌کنم زمان مناسب‌تری است.

کمی درباره آلبوم ترافیک توضیح دهید و اینکه چه سبکی را برای موسیقی این آلبوم انتخاب کرده‌اید؟

ترجیح می‌دهم اسمی روی سبک کار نگذارم چرا که ما سعی کردیم علاوه بر اینکه یک سبک عامه‌پسند را انتخاب کنیم آن را همسو با سلایق خود پیش بریم و از سوی دیگر ترجیح می‌دهم ابتدا مخاطب این آلبوم را گوش دهد تا بعد درباره آن صحبت کنیم. اما ویژگی‌های «ترافیک»؛ این آلبوم ۸ قطعه دارد که یکی از آنها به زبان انگلیسی است. دراین مجموعه فرشاد حسامی و بهنود فدوی با من همکاری دارند. فرشاد حسامی به عنوان آهنگساز، تنطیم کننده، میکس و مستر و بهنود فدوی هم یکی دیگر از آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان آلبوم است که نوازندگی گیتار الکترونیک این آلبوم رانیز برعهده دارد. کار روی آلبوم ترافیک ازحدود یکسال قبل آغازشده و سبک آن تلفیقی ازموسیقی الکترونیک و راک، پاپ است. تهیه‌کننده این آلبوم نیز خودم هستم اما مجری طرح گروه مشاورین همراه است که دراین راه ما را همراهی کردند.

تا جایی که شنیده‌ام ترانه‌های این آلبوم متعلق به خودتان است. فضا و سمت و سوی ترانه‌ها برچه اساس است؟

بله، ترانه‌های ترافیک توسط من و مهتاب ناهی نوشته شده، یکی از ترانه‌ها را هم سیامک عباسی سروده است. ترانه‌ها با سمت و سوی اجتماعی کار شده و سعی شده زبان جدیدی وارد ترانه‌ها شود. در واقع ما ابتدا ملودی را داشتیم و براساس آنها ترانه‌ها گفته شد. تمام سعی‌مان براین است که کار متفاوتی در زمینه موسیقی وارد بازار کنیم، چرا که این روزها بازار موسیقی ما اشباع شده از ترانه‌های تکراری که اغلب آنها مضامین عاشقانه دارند. ما نمی‌خواستیم این گونه باشد و خوشحالم که تا اینجا جواب گرفته‌ایم و از این اتفاق هم راضی هستیم. ضمن اینکه از همین تریبون استفاده می‌کنم و این نوید را به دوستان می‌دهم که تا ۱۰ روز آینده اولین ویدئو رسمی آلبوم ترافیک در اینترنت آپلود شده و مخاطبان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

حضور هنرمندان سینما را در عرصه موسیقی چطور ارزیابی می‌کنید؟

مخاطبان حرفه‌ای موسیقی اصلا از این اوضاع پیش‌آمده راضی نیستند، چرا که تاکنون کار خوبی ارائه نشده است. اما ما برای ساخت این آلبوم ۲ سال زمان گذاشتیم و تمام وسواس‌هایمان نیز تنها به این دلیل است که مخاطب را راضی نگه داریم و تنها به صرف سوءاستفاده از نام من آلبومی روانه بازار نشود. حتی برهمین اساس چندین برابر بیشتر حساسیت به خرج دادیم چرا که این آلبوم زحمات کل گروه است و مهم است که مردم دچار سوءتفاهم نشوند و کار متفاوتی را پیش روی خود داشته باشند، تا چرخه اشتباه استفاده از نام اشخاص شکسته شود. درحال حاضر پیش‌بینی درباره موفقیت کار نمی‌کنم اما امیدوارم.

با توجه به این آشفته بازار و این عدم موفقیت هنرمندان عرصه سینما در موسیقی چطور دراین راه قدم گذاشتید؟

من از ۶ سالگی درگیر موسیقی هستم و ۱۴ سال است که تجربه حرفه‌ای در این زمینه دارم. در این سال‌ها بیشتر برای دل خودمان کار کردیم و حتی زیرزمینی بوده و به صورت رسمی مجوزی دریافت نکردیم، اما باید یک روزی این اتفاق رخ می‌داد واین طبیعی است که روزی به صورت رسمی وارد این فضا شوم وداشته‌هایم را ارائه کنم.

این روزها مشغول بازی در سریال آقای مقدم هستید. کمی درباره این حضور هم توضیح دهید؟

بله، درحال حاضر مشغول فیلمبرداری این سریالیم که آقای سیروس مقدم آن را کارگردانی می‌کنند. در این سریال من به همراه حمید گودرزی، یوسف تیموری، میلاد کی‌مرام و سیدعلی طباطبایی بازی می‌کنیم و داستان سریال نیز درباره چهار جوان است که خودروی حامل یک گاوصندوق را به سرقت می‌برند.

در تئاتر هم حضور دارید؟

به تازگی اجرای تئاتر «خدای کشتار» را پشت سرگذاشتیم و به احتمال زیاد اوایل زمستان اجرای دیگری با علیرضا کوشک جلالی دارم.

در سینما چطور؟

در سینما فعلا کار جدیدی در دست ندارم و منتظر هستم تا تکلیف خانه سینما روشن شود.

با توجه به تغییر ریاست‌جمهوری، اوضاع فرهنگ وهنر را چطور می‌بینید؟

ترجیح می‌دهم پیش‌بینی نداشته باشم و به چیزهای خوب فکر کنم. اما این طبیعی است که همه دوست دارند کمترین مشکلات را داشته باشند و من نیز از این امر مستثنی نیستم و امیدوارم مشکلات فرهنگی هنری کشورحل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر