1

کاهش شدیدتر در بهای مسکن

  • کد خبر : 91542
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۷:۴۳

مصطفی قلی‌خسروی:‌ قیمت مسکن ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و به دلیل کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر، قیمت مسکن نیز روند کاهشی در پیش گرفته است.

در حالی تا اواسط خرداد امسال رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم بود که رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از معکوس شدن این رویه خبر داد و گفت: روند کاهشی قیمت مسکن شدیدتر می‌شود.

مصطفی قلی‌خسروی افزود:‌ قیمت مسکن ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و به دلیل کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر، قیمت مسکن نیز روند کاهشی در پیش گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ تقریبا از اسفند سال گذشته مسکن وارد یک رکود تورمی تاریخی شد و داد و ستد در این بازار به کمترین سطح خود در سال‌های اخیر رسید. به عبارت دیگر افزایش نرخ ارز باعث شد تا مالکان از عرضه ملک به بازار خودداری کنند و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم معاملات وارد رکود شود و در عین حال قیمت ها نیز افزایش یافت.

 

وی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی معاملات در بازار مسکن، تصریح کرد: تقریبا تا نیمه‌ خرداد امسال  رکود تورمی در بازار مسکن ادامه داشت، اما با انتخاباتی شدن فضای جامعه و همچنین وعده‌های انتخاباتی کاندیداها مقداری از تب و تاب بخش مسکن کاسته شد.

 

قلی‌خسروی با یادآوری کاهش نرخ ارز در دو هفته اخیر، اظهار کرد:‌ ثبات نسبی بر بازار مسکن حاکم شده و قیمت‌ها با کاهش حدود ۵ درصدی روبرو شده است.با توجه به شرایط سیاسی کشور و تاثیر آن بر بازارهای اقتصادی انتظار کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌ مسکن را داریم.

 

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با یادآوری جهش قیمت مسکن در سال‌های ۶۸، ۸۶ و ۹۱ تاکید کرد:‌ بعد از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری قیمت‌ها حدود ۳ درصد کاهش یافت که در ادامه این کاهش به ۵ درصد رسید.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر