3

آخرین وضعیت پرونده چهار دیپلمات ربوده شده

  • کد خبر : 92266
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۸:۵۶

وزیر امور خارجه لبنان در دیدار خانواده‌های چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی گفت که در سفرش به نیویورک پرونده چهار دیپلمات را به صورت رسمی پیگیری خواهد کرد و افزود: از وزیر دادگستری خواسته‌ایم گزارشی در این زمینه تهیه و ارائه کند.

خبرگزاری فارس: عدنان منصور: پرونده چهار دیپلمات ایرانی را رسما در سازمان ملل پیگیری می‌کنم

مریم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهور و همسر سید محسن موسوی کاردار ربوده شده سفارت ایران در لبنان امروز (پنجشنبه) با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان دیدار و در خصوص آخرین وضعیت پرونده چهار دیپلمات ربوده شده گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور محمد متوسلیان و فاطمه اخوان دیگر اعضای خانواده دیپلمات‌های ربوده شده و نیز سفیر کشورمان انجام شد، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت پرونده به وزیر خارجه لبنان ارائه داد و خواستار تداوم پیگیری این قضیه مهم از طریق دولت لبنان و نهادهای بین‌المللی ذیربط ازجمله سازمان ملل شد.

مجتهدزاده نیز با تقدیر از تلاش‌های عدنان منصور در مورد پرونده ۴ دیپلمات ایرانی، ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل دو طرف، بتوان گام‌های جدی در جهت بازگشت چهار دیپلمات ربوده شده به وطن خویش برداشت.

وی همچنین اظهار داشت: «به عنوان همسر سید محسن موسوی و نماینده چهار دیپلمات انتظار داریم دولت لبنان نقشی سازنده برای روشن شدن سرنوشت عزیزانمان ایفا کرده و ضمن پیگیری موضوع از سوی طرف‌های ذیربط لبنانی (با توجه به وقوع ربایش در قلمرو لبنان)، از طریق رایزنی با سازمان ملل و طرف‌های مختلف بین‌المللی بیش از پیش زمینه اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی را فراهم آورد.»

وزیر خارجه لبنان نیز با ابراز تاسف از اینکه به رغم گذشت سه دهه، هنوز سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده مشخص نشده است، اظهار داشت: «اینجانب با احساس همدلی کامل با دولت و ملت ایران و خانواده عزیزان مذکور، نه تنها از جایگاه وزیر خارجه، بلکه شخصا به لحاظ اخلافی و وجدانی احساس مسئولیت می‌کنم چه در داخل لبنان و چه در مراجع بین‌المللی برای حل این مسأله دردناک از هیچ تلاشی دریغ نکنم.»

وی افزود: به دنبال پیگیری جمهوری اسلامی ایران، وزارت خارجه لبنان پیرو نامه سال ۲۰۰۸ نخست‌وزیر وقت لبنان، طی دو سال گذشته، دو یادداشت رسمی مبنی بر تأیید ربایش ۴ دیپلمات ایرانی در خاک لبنان به سازمان ملل و لزوم پیگیری سرنوشت آنها ارسال کرده که به عنوان سند رسمی در دبیرخانه سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است.

افق نیوز/ فارس:عدنان منصور ضمن تأکید بر پیگیری رسمی پرونده فوق در سفر دو ماه آینده‌اش به نیویورک، افزود: همین امروز از نماینده دائم لبنان نزد سازمان ملل خواهم خواست آخرین وضعیت پیگیری سازمان ملل و شخص دبیرکل در این باره را جویا شود. ضمن اینکه از وزیر دادگستری نیز خواسته‌ایم گزارشی راجع به آخرین پیگیری‌ها در داخل لبنان، تهیه و ارائه کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر