1

پاسخ به ابهامات ایجاد شده درباره احتمال ورشکستگی خودروسازان

  • کد خبر : 92960
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی ما این است که در صورت بهبود شرایط، تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال دوباره روندی صعودی خواهد یافت.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ پیش‌بینی ما این است که در صورت بهبود شرایط، تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال دوباره روندی صعودی خواهد یافت.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تامین تعداد اندکی از قطعات خودرویی با مشکلاتی مواجه است، خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته خودروسازان با زیان مواجه شدند که مقدار آن در صورت حساب‌های مالی و مجامع آن‌ها قید شده است. این زیان اگر بخواهد استمرار یابد مناسب نخواهد بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ البته ورشکستگی شرکت‌های بزرگ به این راحتی اتفاق نمی‌افتد به‌گونه‌ای که امسال با توجه به شرایط اگر هر یک از خودروسازان بزرگ نتوانند حداقل ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند دوباره به حاشیه زیان خواهند رفت.

صالحی‌نیا تصریح کرد: ‌اما اگر خودروسازان بزرگ بتوانند در سال جاری سقف تولید سال گذشته خود را حفظ کنند، زیان‌ده نخواهند بود بنابراین باید تولید خودرو به هر شکل ممکن استمرار یافته و حفظ شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر