3

جریان آقای خاتمی در برابر لیبرالیسم و سکولاریسم نرمش نشان می‌داد

  • کد خبر : 9352
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۵۴

روزنامه اعتماد گفت​وگویی با محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات داشته که فرازهایی از آن به شرح زیر است: * معتقدم آستانه تحمل انتقادپذیری آقای خاتمی به مراتب بیشتر از آقای احمدی‌نژاد است. بهترین دلیل هم این است که رسانه‌های دولتی که متصل به آقای احمدی‌نژاد هستند حاضر نیستند هیچ خبری از مخالفان و انتقادات را […]

روزنامه اعتماد گفت​وگویی با محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات داشته که فرازهایی از آن به شرح زیر است:

* معتقدم آستانه تحمل انتقادپذیری آقای خاتمی به مراتب بیشتر از آقای احمدی‌نژاد است. بهترین دلیل هم این است که رسانه‌های دولتی که متصل به آقای احمدی‌نژاد هستند حاضر نیستند هیچ خبری از مخالفان و انتقادات را منتشر کنند. تمام راه‌های نفوذ رسانه‌یی مخالفان خود را بسته‌اند. اجازه نمی‌دهند نقد مخاطبان در هیچ رسانه‌یی منتشر شود.

*من اندیشه و عملکرد را نقد می‌کردم و هرگز به مسائل خصوصی و شخصی افراد نمی‌پرداختم، هرگز حرمت اشخاص را تخطئه نمی‌کردم. من سعی کردم در نقد کردن هیچ‌وقت حریم ادب را نقض نکنم. انتقاداتم در زمان آقای خاتمی همگی چاپ شده است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند سخنانم متضمن توهین بوده است. شاید در برخی مواقع از نظر عقیده تندروی کرده باشم ولی مواردی که انتقاد می‌کردم جای انتقاد داشت. من آقای خاتمی را از نظر اخلاق و برخوردش با طرف‌های خارجی از نظر ادبیات هرگز نقد نکردم و اعتراف کرده و می‌کنم به نقاط قوت آقای خاتمی ولی به لحاظ اعتقادی مسائلی وجود داشت که جریان آقای خاتمی در برابر لیبرالیسم و سکولاریسم نرمش نشان می‌داد. در بعضی حوزه‌ها تعرض می‌شد که درباره این موارد انتقاداتی را مطرح کردم.

*آقای خاتمی در تحمل انتقاد انصافا یک انسان قابل تمجیدی است. دولت آقای خاتمی برخوردی با من که در راس منتقدان آقای خاتمی بودم نکردند.[در دوره آقای احمدی نژاد]در یک کلام باید بگویم خیلی اذیت شدم. از برخورد آقای احمدی‌نژاد با انتقادات خودم راضی نیستم و معتقدم که برخورد مناسبی دولت آقای احمدی‌نژاد با انتقادات ندارد.

*من نسبت به حوادث سال ۸۸ که موسوم به فتنه ۸۸ شده معتقد به منشأ خاص هستم. فتنه ۸۸ از مناظره مشهور انتخاباتی شروع شد. در آن مناظره آقای احمدی‌نژاد نام افرادی که در صحنه مناظره غایب بودند را مطرح کرد و بر اساس قانون اساسی و موازین اخلاقی آن عمل آقای احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست. این عمل آقای احمدی‌نژاد باعث شد از آن مناظره تلویزیونی چند میلیون رای جذب کند. اما فتنه‌یی این مناظره انتخاباتی پایه‌گذاری کرد که نام آن فتنه، فتنه۸۸ است و معتقدم که در موارد بعدی، جریان موسوم به فتنه جدید تلاش کردند که آن فتنه را که طراحی کرده بودند در مخالفت با روحانیت و رهبری باشد. من معتقدم پایان کار فتنه جدید حتما سقوط است.

*من چنین اعتقادی درباره آقای خاتمی ندارم. معتقد نیستم که جریان فتنه ۸۸ مربوط به ایشان است. جریان فتنه ۸۸ مربوط به آقای احمدی‌نژاد است، ارتباطی به آقای خاتمی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر