2

معضل امروز ما وجود ظرفیت‌های خالی زیاد در بنگاه‌هاست.

  • کد خبر : 9403
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۱۶

محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس ‌که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، پس از پایان سخنرانی نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن و وزیر صنعت و تجارت در خصوص وضعیت صنعت در کشور، اظهار داشت: توسعه بازار نیازمند کاهش واردات یا افزایش صادرات یا […]

محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس ‌که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، پس از پایان سخنرانی نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن و وزیر صنعت و تجارت در خصوص وضعیت صنعت در کشور، اظهار داشت: توسعه بازار نیازمند کاهش واردات یا افزایش صادرات یا افزایش مصرف است.

وی افزود: به نظر می‌رسد کشور ما در هر سه بخش با مشکل روبروست چرا‌که هم واردات را نمی‌توانیم کنترل کنیم و هم در صادرات کالاها نمی‌توانیم رقابت خوبی ایجاد کنیم و نیز در کشور نمی‌توانیم به افزایش مصرف مردم را توصیه کنیم، به همین دلیل برای این امر باید تدبیری اندیشیده شود و اگر بازار توسعه یابد، بسیاری از مشکلات تولید به خودی خود حل می‌شود.

نائب رئیس اول مجلس تصریح کرد: مسئله توانمندسازی عالمانه و عادلانه صنعت و تولید از رهگذر هدفمندی یارانه‌ها یکی از مقوله‌های بسیار ظریف و پیچیده است که یارانه‌ها باید درست تزریق شود و این از همان مسائلی است که باید حل شود.

به گفته وی، جهت‌گیری‌ها در راستای اجرای قانون یارانه‌ها درست است اما نمایندگان مجلس قانع نیستند که سهم تولید از اجرای قانون یارانه‌ها به میزان تعیین شده اختصاص یافته است، از این‌رو باید دقت بیشتری برای اختصاص سهم ۲۰ درصدی تولید از اجرای قانون یارانه‌ها داشته باشیم.

باهنر همچنین گفت:‌ وزارتخانه جدید صنعت،‌ معدن و تجارت چابک و پرتحرک و مؤثر نخواهد شد، مگر آنکه از بن دندان معتقد باشد که ‌تصدی‌گری را باید واگذار کرده و سه‌طلاقه کند.

وی ادامه داد:‌ اگر دولت به دلایلی بخواهد مدیریت را در بخش‌های دولتی نگه دارد، به نظر می‌رسد که با چابک کردن وزارتخانه‌ها فاصله می‌گیرد و ما اعتقاد داریم که وزارت صنعت، معدن و تجارت چابک نخواهد شد مگر آنکه اصل ۴۴ قانون اساسی را به معنای واقعی اجرایی کند.

نائب رئیس اول مجلس در ادامه سخنانش متذکر شد: به نظر می‌رسد دولت بیش از آنکه مصمم به پر کردن ظرفیت‌های خالی بنگاه‌ها باشد، به دنبال ایجاد بنگاه‌ها و ظرفیت‌های جدید است و معضل امروز ما وجود ظرفیت‌های خالی زیاد در بنگاه‌هاست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت در خاتمه سخنانش با تأکید بر اینکه مجلس در خدمت دولت است، گفت: ما می‌دانیم که دولت در میدان کار و اجراست و باید به او کمک کنیم و امیدواریم دولت موفق باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر