2

با صراحت می گویم آتش بیاران فتنه ۸۸ شانیت هیچ مسئولیتی در نظام را ندارند

  • کد خبر : 98803
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۵:۳۷

امام جمعه موقت تهران گفت: با صراحت می گویم آتش بیاران فتنه ۸۸، تندروهای افراطی که قصد حمله به نظام را داشتند شانیت هیچ مسئولیتی در نظام را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود که در مسجد مدرسه قلعه این شهر در حضور خیل عظیمی از عزاداران امام صادق(ع)، فرهنگ شهادت را فرهنگ ولایتمداری خواند و افزود: اسوه و الگوی این فرهنگ کربلاست، کربلا یعنی ولایتمداری و ولایتمداری یعنی فرهنگ شهادت که باید پاس داشته شود.

وی با اشاره به این که وزیر خارجه آمریکا بعد از ناکامی هایش در سوریه، ایران و حزب الله را تهدید کرد که چون حمله ما را ندیده اید گستاخ شده اید و هدف ما ایران است نه سوریه خاطر نشان کرد: ۳۵ سال است هدف شما حمله به ایران است اما نخواستید یا نتوانستید که حمله کنید؟ به جرئت می گویم شما جرئت حمله به ایران را ندارید.

روحانیان حامی و ناصح دولت هستند

این عضو مجلس خبرگان رهبری سخن مقام معظم رهبری در خراسان را یادآور شد و تصریح کرد: اگر رهبر عزیز ما می گوید که اگر کوچکترین تعرضی به خاک ایران شود تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم به پشتوانه عاشقان شهادت است به پشتوانه این موج های فداکاری در راه خداست.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که روحانیان امروز ما حامی و ناصح دولت هستند عنوان کرد: معنای این جمله آن است که اگر خوبی ببینند تشویق می کنند و اگر دولت اشتباه کرد نهی از منکر می کنند، روحانیت حفظ نظام اسلامی را واجب می داند.

وی پیشینه و تاریخ روحانیت را بیش از هزاران سال و متصل به عصر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دانست و اذعان داشت: روحانیان در دو عرصه نقش آفرین بودند اول در عرصه پاسداری از دین و دیگر در حفاظت از کیان سیاسی تشیع.

اگر علما نبودند از دین جز یک مشت خرافات باقی نمی ماند

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اگر روحانیان و علما نبودند از دین جز یک مشت خرافات باقی نمی ماند ابراز داشت: علما و روحانیت در همه عرصه ها چه تبلیغ، چه تدریس، چه دفاع از نظام اسلامی سر و جان نمی شناختند و این از آمار شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس به خوبی قابل درک است.

آیت الله خاتمی با اشاره به نفوذ رای و نظر علمای روحانیت در میان مردم به فتوای معروف میرزای شیرازی اشاره کرد و اظهار داشت: فتوای این روحانی بزرگ تنها در راستای نجات سیاسی کشور نبود بلکه ایران را از فلاکت فرهنگی نیز نجات داد.

وی با یادآوری این مطلب که دشمنان اسلام تحمل یک تاریخ اسلامی را نداشتند تاکید کرد: از گذشته تا به امروز دشمنان در تلاشند این تاریخ و فرهنگ اسلامی را از ملت مسلمان ایران بگیرند و به بهانه تمدن بزرگ، ایرانی را به کشوری لائیک و پیرو تبدیل کنند و نگذارند به نقش رهبری جهان اسلام خود ادامه دهد ولی دشمنان بدانند روحانیت از کیان اسلام دفاع می کند.

میانگین سنی شهدای دفاع مقدس بین ۱۵ تا ۳۰ سال

این عضو مجلس خبرگان رهبری هدف از برپایی مجالس شهدا را احیای فرهنگ شهادت معرفی کرد و ادامه داد: اگر چه باب شهادت بسته شده اما باغ شهادت قیمتی تر شده و انسان باید خیلی قیمتی باشد تا بتواند مثل شهید صیاد شیرازی آن گونه مظلومانه به شهادت برسد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت پایان ناپذیر است تصریح کرد: ۳۵ سال حکومت اسلامی مدیون این فرهنگ است، فرهنگی که عشق به خدا و کربلا ضامن دوام و بقای آن است.

وی با یادآوری این مطلب که فرهنگ شهادت فرهنگ هزینه کردن در راه دین است افزود: دینداری در طول تاریخ هزینه داشته از شهدای کربلا تا شهدای هشت سال دفاع مقدس که میانگین سنی آن ها بین ۱۵ تا ۳۰ سال تخمین زده شده همه به دنبال برپا کردن فرهنگ شهادت هستند.

یک شهرستان و یک گردان نیرو یعنی سرمایه گذاری عظیم در عرصه دین

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به این مطلب که هویت هر فرد از مشخصات شناسنامه او شناخته می شود خاطرنشان کرد: برای اینکه هویت یک جامعه، یک ملت، یک فرهنگ را بشناسیم به دو عنصر اصلی و اساسی احتیاج داریم عنصر اول ایثارگران جامعه هستند چرا که باید دید یک امت در عرصه دین تا چه حد سرمایه گذاری می کند.

وی با یادآوری این نکته که شاهرود به تنهایی یک گردان در جبهه ها داشت تاکید کرد: یک شهرستان و یک گردان نیرو یعنی سرمایه گذاری عظیم مردم در عرصه دین و جهاد در راه خدا.

آیت الله خاتمی عنصر دوم هویت یک جامعه را فرهیختگان، اندیشمندان و بزرگان آن سامان معرفی و خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی که در جهان اسلام می درخشد، مرحوم حاج آقا بزرگ اشرفی شاهرودی بزرگ نجف، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، آیت الله مصطفی اشرفی، آیت الله مرتضی شاهرودی و یک هزار و ۸۰۰ طلبه شاهرودی در شهرهای قم و تهران نشانی دیگر از هویت غنی دینی مردم این شهرستان است.

ایجاد موج گسترده فرهنگی ضرورت عصر امام صادق (ع)

این عضو مجلس خبرگان رهبری فصل های برجسته زندگی ائمه را اینگونه برشمرد: فصل اول سکوت حضرت امیر المومنین علی(ع)، فصل دوم حکومت، فصل سوم نرمش قهرمانانه، فصل چهارم قیام، فصل پنجم مبارزه در پوشش دعا، فصل ششم حرکت گسترده فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، فصل هفتم مبارزه مخفی گسترده عصر امام موسی کاظم(ع)، فصل هشتم ولایت عهدی و تبدیل بحران به فرصت، فصل نهم زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) و فصل دهم غیبت صغری.

آیت الله خاتمی، فصل حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) را که نیاز روز ما نیز هست را مهمترین بخش این مجموعه معرفی و تصریح کرد: این حرکت در پنج زیر مجموعه مهم دسته بندی می شود.

وی ایجاد موج گسترده حرکت فرهنگی را ضرورت عصر امام صادق(ع) در این فصل حرکت دانست و عنوان کرد: بسیج دین پژوهی در این عصر اتفاق افتاد و چهار هزار نفر تربیت شده این مکتب خود شاهدی بزرگ بر این مدعاست.

ایجاد کرسی های آزاد اندیش گامی در جهت سامان دادن عرصه علم آموزی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه این موج عظیم در ابتدا با فرهنگ سازی سامان یافت ادامه داد: در این مرحله امام باقر و صادق(ع) عطش یادگیری را در میان نسل جوان ایجاد کردند کاری که امروز ما نیز با توجه به اوضاع خطرناک بنگاه های شبهه افکنی باید در میان جوانان به انجام برسانیم چرا که آنچه دین را بیمه می کند احساس نیاز جوانان در فهم دین است.

آیت الله خاتمی دومین کار عظیم امام صادق(ع) در این عصر برای سامان دادن این حرکت بزرگ را بردن حوزه ها به خانه ها دانست و اذعان کرد: در آن زمان از هر صنف و شغلی درمیان شاگردان امام وجود داشت کار امروز ما هم این است که حوزه ها را به خانه های مردم ببریم و این رسالت در شورای عالی حوزه های علمیه هم به جد مطرح شده است.

وی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در عصر امام صادق (ع) را یکی دیگر از عوامل ساماندهی به حرکت بزرگ دانش افزایی دردین معرفی کرد و اظهار داشت: امام(ع) افراد متخصص با توانایی پاسخگویی را به صحنه می آورد و در میدان مناظره دین حق و حقیقت را به رخ باطل می کشاند.

نهضت قلم و حضور تربیت شدگان مکتب امام صادق(ع) در میان مردم

این عضو مجلس خبرگان رهبری نهضت قلم را یکی از مهمترین فعالیت های امام صادق(ع) معرفی و تاکید کرد: تبلیغ به سه روش صورت می گیرد، بیان، هنر و قلم ولی متاسفانه امروز نقش روحانیت در عرصه این نهضت کمرنگ شده، علما نباید بگذارند این نهضت از بین برود چرا که بخشی از دوام دین وابسته به این نهضت بزرگ است.

آیت الله خاتمی در پایان، حضور تربیت یافتگان این مکتب در عرصه های مختلف اخلاقی، بصیرت، ارتباط با خدا و همراهی با مردم در میان جامعه را نتیجه و کلید موفقیت امام صادق(ع) در عصر خود دانست و ابراز داشت: بدین گونه امام صادق (ع) یک موج فرهنگی را در جامعه ایجاد کرد که اثرات آن تا به امروز باقی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر