گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار داغ » اقتصاد بین الملل » رسانه » سیاسی » سیاسی
ساعت : ۱۳:۰۹
شناسه : 105787
تاریخ : ۱۵ آبان ۱۳۹۲
دولت دمشق آماده حضور در کنفرانس ژنو ۲ بدون هیچ پیش شرطی است.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد گفت: دولت دمشق آماده حضور در کنفرانس ژنو ۲ بدون هیچ پیش شرطی است. دولت آماده مذاکره با نمایندگان از گروه‌های مخالف سوریه و نه گروه‌های مسلح و شورشی است.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با راشا تودی گفت: در صورتی که تمام احزاب و طرف‌های درگیر در سوریه اراده سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور داشته باشند، بحران موجود ظرف دو هفته پایان می‌یابد.

 

وی افزود: اگر آن‌ها تنها بتوانند تامین مالی برای ارسال سلاح به مخالفان سوری و قاچاق تسلیحات به تروریست‌ها را از طریق مرز ترکیه به سوریه را متوقف کنند، ظرف دو هفته ۵۰ درصد بحران سوریه پایان می‌پذیرد.

 

مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد گفت: دولت دمشق آماده حضور در کنفرانس ژنو ۲ بدون هیچ پیش شرطی است. دولت آماده مذاکره با نمایندگان از گروه‌های مخالف سوریه و نه گروه‌های مسلح و شورشی است.

 

بثینه شعبان گفت: ما می‌خواهیم بدانیم چه کسانی قرار است در این کنفرانس حاضر شوند؟ آیا آن‌ها از جانب النصره یا القاعده هستند؟ این افراد و نمایندگان آن‌ها، از جانب مردم سوریه نیستند.

 

وی همچنین خطاب به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تا وی «سازنده‌تر» عمل کند و تنها به تغییر روایت و گفته‌هایش درباره بحران سوریه بسنده نکند.

 

بثینه شعبان با بیان‌ اینکه ائتلاف مخالفان سوریه نماینده عربستان و سازمان اطلاعات این کشور است، گفت: چه کسانی عملا نماینده ائتلاف مخالفان در سوریه هستند؟ آیا آن‌ها جبهه النصره یا القاعده هستند؟

 

این مقام سوری همچنین در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: بگذارید مردم سوریه خودشان برای آینده تصمیم بگیرند.

 

وی همچنین اظهارات مخالفان سوریه مبنی بر اینکه بشار اسد پیش از آغاز مذاکرات گفته است که در دوران گذار سیاسی از قدرت کناره‌گیری می‌کند، رد کرد.

 

بثینه شعبان گفت: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بارها تاکید کرده است که تنها راه حل این مساله از طریق برگزاری انتخابات و یا همه‌پرسی است.

 

وی در این مصاحبه که در دمشق انجام شد، تاکید کرد: مساله مهم کنونی درباره قدرت نیست بلکه حفظ کشور و مردم سوریه اولویت اصلی است و پس از آن قدرت قرار دارد. اینگونه مسائل تنها می‌تواند به دست مردم سوریه حل شود. هر آنچه که سوری‌ها بر روی آن توافق کنند، خوب است و نباید هیچ گونه مداخله خارجی و یا منطقه‌ای در اراده مردم سوریه دخیل باشد.