گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سایر حوزه ها » سیاسی
ساعت : ۹:۳۰
شناسه : 148279
تاریخ : ۰۴ آذر ۱۳۹۳
از تشکیل باند اقتصادی تا فروش سوالات کنکور توسط پسر ‘برخی’ و تملک غیرقانونی املاک پاسداران

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در جمع دانشجویان یاسوجی مطالب مختلفی را مطرح کرد؛ از جمله تملک غیرقانونی املاکی در خیابان پاسداران توسط دانشگاه آزاد.

از تشکیل باند اقتصادی تا فروش سوالات کنکور توسط پسر

عباس سلیمی‌نمین شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و به دعوت بسیج دانشجویی در خصوص انتقاداتی که همواره از مدیریت گذشته دانشگاه آزاد داشته، اظهار کرد: مدیریت غیرقانونی گذشته این دانشگاه در پس فعالیت‌های آموزشی، باشگاه اقتصادی تشکیل داده بود.

وی گفت: نوعی باند سیاسی نارایج تشکیل داده بودند و عناصر مختلف از هر قوه‌ای در آن به کار گرفته شده بود.

سلیمی‌نمین گفت: به خاطر همین است که وقتی زاکانی به دنبال طرح تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد در مجلس است ابتدا اجازه نمی‌دهند این تحقیق و تفحص انجام شود و قبل از آن نامه‌ای با ۱۸۰ تا ۱۹۰ نامه در حمایت از دانشگاه صادر کرده و سپس عده‌ای افراد آلوده هم وی را هو می‌کنند.

وی افزود: یک زمان همه فکر می‌کردیم که مدیریت دانشگاه آزاد به خاطر قوی جلوه دادن خود دست به این اقدامات غیرقانونی می‌زند اما بعد می‌بینیم که هدف از این کار تشکیل باند بوده است.

سلیمی‌نمین ادامه داد: تخلفات در این خصوص زیاد است و می‌بینیم که چند سال پیاپی سؤالات دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد توسط پسر برخی، خرید و فروش می‌شود و رقم‌های بالایی هم برای افراد داشته و هنگامی که فردی مدارک این تخلف را ارائه می‌کند، این مدارک توسط فردی که از دانشگاه آزاد مدرک گرفته و استخدام این دانشگاه شده، سر به ‌نیست می‌شود.

وی به افرادی با مدرک فوق دیپلم که به دانشیاری دانشگاه آزاد رسیده بودند، اشاره کرد و گفت: در خیابان پاسداران تهران هم دو ملک را از سازمان بازنشستگی کشوری می‌گیرند و با لطایف‌الحیل، توافقنامه اجاره به شرط تملیک گرفته می‌شود و بعدها سازمان حسابرسی درمی‌یابد که ریالی بابت اجاره پرداخت نشده و این دو ملک را با یک حکم آلوده از آن خود کرده‌اند.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: تا زمانی که این مفاسد اصلاح نشود، قادر نخواهیم بود از داد و ستدهای پنهان جلوگیری کنیم.
منبع: فارس