4

آقای بهمنی! واقعا چرا کناره گیری نمی کنید؟

  • کد خبر : 16884
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

فرموده اید که با شانتاژ چند نفر کنار نمی روید و به کسی باج نمی دهید آیا مطالبه مردم و رسانه ها پس از بروز چنین فساد مالی بزرگی که رییس قوه قضائیه نیز آن را فساد عظیم خواند برای کناره گیری کاملا محترمانه رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد طبیعی نیست و شانتاژ چند نفر است؟! و اساسا رسانه ها چه منفعتی در این میان می توانند داشته باشند که با حضور شما به چالش کشیده شده باشد؟

حدود یک ماه از رسانه ای شدن پرونده فساد مالی بزرگ می گذرد و مطالبات مردم در رسانه ها همچنان دنبال می شود اما گویی اثری از مطالبه اول مردم یعنی استعفای مقامات مسئول نیست!

به گزارش «تابناک»، تمام آنچه تاکنون مشاهده شده عزل مدیران بانکی بوده و البته استعفایی از سوی خاوری که تا چند ساعت بعد از صدورش توسط روابط عمومی بانک ملی تکذیب می شد و البته به تایید خود وی نیز نرسید.

در این میان اما اظهارات مدعی وار آقای بهمنی رییس کل بانک مرکزی که پس از تغییر دادن روسای بانک های صادرات، ملی و صنعت و معدن و اعلام لزوم تغییر روسای بانک های سامان و گردشگری به عنوان عاملی برای کاهش شدت مطالبات مردم عنوان شد باز هم حیرت همه را برانگیخت.

بهمنی در کمال صراحت گفت: «همانطور که قبلا گفته‌ام، میزان خدمتم بالاست و من با حکم رییس‌جمهوری در این سمت قرار گرفتم و هر وقت رییس‌جمهوری و مقام معظم رهبری در این ارتباط اشاره‌ای کردند، این اقدام را انجام خواهم داد ولی با شانتاژ چند نفر این کار را نمی‌کنم و به کسی در این ارتباط باج نمی‌دهم.»

وی همچنین با بیان اینکه کسی که بیش از ۴۰ سال خدمت کرده است، دوست دارد برود، ادامه داد: «ولی در این شرایط هیچ وقت نمی‌رویم!! ما در ارتباط با اتفاقی که افتاده (سوءاستفاده‌ مالی سه هزار میلیاردی) مدعی هستیم! که این موضوع هرچه زودتر پیگیری شود و مجرمان واقعی مشخص شوند و امیدواریم قوه قضاییه به مجرمان واقعی برسد و خطاکاران اصلی لیز نخورند.

در این میان اما ذکر چند نکته خطاب به این مقام مسئول ضروری است:

۱٫ مساله استعفا در عرف سیاسی جهان از سوی مسئولانی اتفاق می افتد که در حوزه تحت مدیریت آنان تخلف بزرگ و غیر قابل گذشتی رخ داده باشد که نه تنها این استعفا نشانه مقصر بودن آن مسئول نیست بلکه دقیقا نشان دهنده میزان مسئولیت پذیری فردی است که در برابر مردم توان باقی ماندن در سمت خود را پس از بروز فساد ندارد.

آقای بهمنی! شما خود چندی پیش در اظهاراتتان گفته بودید که اگر قوانین اصلاح نشوند چنین مسائلی باز هم اتفاق می افتد. آیا عدم توجه به همین مساله ساده در سال های مسئولیت شما و درک آن پس از بروز فساد مالی بزرگ برای کناره گیری دلیل کافی نیست؟

۲٫ استدلال تند و بی سابقه یک مسئول بانکی مبنی بر رفتن تنها پس از دستور رییس جمهور یا رهبر انقلاب به چه معنا می تواند باشد در کدام برهه از تاریخ انقلاب، رهبری نظام برای عزل یا تغییر رییس بانک مرکزی دستوری داده اند. آقای بهمنی چرا از مقام معظم رهبری برای ماندن خود هزینه می کنید؟

۳٫ دیگر تشبث شما به بحث عدم دستور رییس جمهور بر رفتن شماست و اینکه چون منصوب رییس جمهورید تنها با حکم او می روید. این چگونه استدلالی است و مگر عملکرد رییس جمهور می تواند ملاک حق باشد در حالی که هم اکنون مردم و رسانه ها برای عدم عزل رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و برخی عوامل در دفتر رییس دفتر ریاست جمهوری به رییس جمهور نیز انتقاد دارند!

۴٫ فرموده اید که با شانتاژ چند نفر کنار نمی روید و به کسی باج نمی دهید آیا مطالبه مردم و رسانه ها پس از بروز چنین فساد مالی بزرگی که رییس قوه قضائیه نیز آن را فساد عظیم خواند برای کناره گیری کاملا محترمانه رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد طبیعی نیست و شانتاژ چند نفر است؟! و اساسا رسانه ها چه منفعتی در این میان می توانند داشته باشند که با حضور شما به چالش کشیده شده باشد؟

۵٫ کدام فرد یا رسانه خواسته که در این زمینه از شما باج گیری کند و اصولا رفتن شما از این سمت، دیگر چه جایی را برای باج دادن باقی می گذارد؟ «تابناک» در همین جا اعلام می نماید که در صورت اعلام آقای بهمنی حاضر است اسامی تمام افراد یا رسانه هایی که به قول آقای بهمنی در این زمینه از ایشان باج خواهی کرده اند را منتشر کند.

و در پایان؛ امید است مسئولین با اندکی توجه به معنی واژه «مسئول» قدری بیشتر مسئولیت اتفاقاتی که در حوزه تحت مدیرتشان واقع می شود را بپذیرند تا در آینده شاهد چنین مساله ای نباشیم که پس از بروز یک فساد مالی به این گستردگی حتی یکی از مقامات اجرایی و دولتی در احترام به جایگاه ملت استعفا نکنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر