گروه : آخرین اخبار » اخبار خطي غیره » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۹:۳۹
شناسه : 18530
تاریخ : ۰۵ آبان ۱۳۹۰
بازی استقلال اهواز و ملوان انزلی بدترین قضاوت دوران داوری‌ام بود

احمد ابهران که برای بازی تراکتورسازی و شهرداری یاسوج در لیگ برتر به یاسوج آمده بود،اظهار کرد: فشاری که بر داوران ایرانی با اعتراضات بازیکنان، مربیان و هواداران فوتبال وارد می‌شود در همه دنیا بی‌نظیر است و اگر این فشارها نباشد، داوران فوتبال در ایران بهترین داوران دنیا هستند. پیشکسوت و ناظر داوری کشور با […]

احمد ابهران که برای بازی تراکتورسازی و شهرداری یاسوج در لیگ برتر به یاسوج آمده بود،اظهار کرد: فشاری که بر داوران ایرانی با اعتراضات بازیکنان، مربیان و هواداران فوتبال وارد می‌شود در همه دنیا بی‌نظیر است و اگر این فشارها نباشد، داوران فوتبال در ایران بهترین داوران دنیا هستند.
پیشکسوت و ناظر داوری کشور با اشاره به قضاوتش در بازی معروف استقلال و پرسپولیس در سال ۷۳ که با جنجالی‌شدن این بازی نیمه‌کاره رها و پرسپولیس سه بر صفر بازنده اعلام شد، گفت: نحوه قضاوت من در این بازی نقشی در حوادث به‌وجود آمده نداشت و مشکلات این مسابقه به من مربوط نمی‌شد.
ابهران، بدترین قضاوت دوران داوری خود را مربوط به مسابقه استقلال اهواز و ملوان بندر انزلی دانست و با اعتراف به اشتباهات فاحش خود در این بازی افزود: اداره این مسابقه که در انزلی برگزار شده بود از دستم خارج شد و نتوانستم قضاوت درستی در این فوتبال داشته باشم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد افزایش یا کاهش شکایت‌ها از داوران عنوان کرد: در کشورهای خارجی بازیکنان و مربیان کار خود را می‌کنند و کسی با داور کاری ندارد ولی در ایران هیچ دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوری نیست.
پیشکسوت و ناظر داوری کشور بیان کرد: امروز داوران ما در صحنه‌های بین‌المللی به مراتب قضاوت‌های بهتری داند که دلیل آن نبود فشار از سوی مربیان و بازیکنان است.
وی ادامه داد: برای کاهش اعتراضات به داوری در ایران که تقریبا در اکثر صحنه‌های یک زمین فوتبال وجود دارد نیازمند کار فرهنگی و افزایش آگاهی‌ها در این زمینه هستیم.
ابهران، دستمزد داوران ایرانی را بسیار پایین خواند و گفت: معتقدم دستمزد یک داور باید حداقل به اندازه حقوق یک بازیکن درجه سه فوتبال باشد.
این پیشکسوت داوری از مربیان و بازیکنان خواست تا با شناخت نقاط ضعف تیم خود خود در صدد برطرف کردن ضعف‌های خود باشند و قضاوت داوران را بپذیرند تا در محیطی آرام شاهد رشد داوری و دانش مربیگری و سطح فوتبالیست‌های ایران باشیم.
وی، آینده داوری فوتبال را در ایران رو به رشد و روشن خواند و خاطرنشان کرد: در فوتبال اگر بازیکنی موقعیت ۱۰۰ در صد گل را از دست دهد، فرصت جبران دارد ولی برای اشتباه یک داور هرگز فرصتی نیست.
ابهران، رشد ورزش را در گرو ارتقای همزمان سطح فنی و اخلاقی فوتبالیست‌ها، مربیان و داوران دانست و تاکید کرد: باید این موضوعات در کنار هم دیده شوند و این‌گونه نباشد که همه ایرادات به داوری ختم شود.