گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » ارتباطات و فناوری اطلاعات » اقتصادی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۲۱:۳۳
شناسه : 197462
تاریخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
ایران آماده ترانزیت دیتا به جهان است/۶۰کشور اعلام همکاری کرده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران آمادگی ترانزیت دیتا به کشورهای دنیا را دارد و ۶۰ کشور بزرگ دنیا با ایران در این زمینه اعلام آمادگی برای همکاری کرده اند.

واعظی

 محمود واعظی در ادامه سفر به استان مرکزی، عصر شنبه در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان های خمین، محلات و دلیجان در محلات، اظهار داشت: دولت متعلق به مردم است و دولتمردان در تلاش هستند تا مشکلاتی که از قبل باقی مانده را رفع کنند.

وی افزود: دولت تلاش می کند آنچه به مردم وعده کرده را محقق سازد و برای دستیابی به امنیت، آرامش، ثبات و رونق اقتصادی ، همدلی قوای سه گانه و رسیدگی به معیشت مردم تلاش بسیار زیادی کرده و سعی کرده چهره نظام اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا دهد.

وزیر ارتباطلات و فن آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در زمان شروع به کار دولت یازدهم در ارتباط با مسایل اقتصادی کشور مشکلات فراوانی وجود داشت و همه امورات و مناسبات اقتصادی با چند شرکت محدود چینی صورت می گرفت و به دلیل تحریم ها ارتباط با شرکت های بین المللی امکان پذیر نبود.

مهر/واعظی افزود: پس از برجام، شرکت های بزرگ آسیایی، اروپایی و آفریقایی به منظور برقراری ارتباط و همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

در سال جاری رشد و رونق اقتصادی اتفاق افتاده است

واعظی تصریح کرد: چهره بین المللی ایران کاملا تغییر کرده و شرکت های خارجی در کشور اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و با جذب سرمایه، به سوی امنیت و ثبات اقتصادی در حال حرکت هستیم.

وی افزود: دولت کارها را با تدبیر انجام می دهد و برای امور کار کارشناسی صورت می گیرد و در نتیجه با رفع نوسانات ارز، طلا و بورس یک ثبات اقتصادی در بازار رخ داده است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به شعار سال بیان داشت: اقتصاد مقاومتی راهگشا است و می تواند مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

واعظی افزود: در سال جاری علائم اقتصادی خوب است، در زمینه های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی رشد اتفاق افتاده و تراز تجاری کشور مثبت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه خرید گندم، امسال دولت بیش از دو برابر آنچه در برنامه پیش بینی شده بود، اقدام به خرید کرده و میزان آن به ۱۱ میلیون تن گندم رسیده است.

امیدواریم رونق در سفره مردم احساس شود

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد: بزرگ ترین دغدغه دولت، حل مشکل اشتغال و معیشت مردم است و آن چیزی که در سال جاری اتفاق افتاده نشان دهنده رونق است که امیدواریم این رونق در سفره مردم احساس شود.

واعظی افزود: از دو سال گذشته، برخی در مقابل دولت قرار گرفته و با تبلیغات منفی بذر ناامیدی در دل مردم می کارند، ولی دولت از ورود به حاشیه ها خودداری کرده و در تلاش به منظور عملی کردن به وعده های خود به مردم است.

وی با اشاره به سفر آینده رییس جمهور به استان مرکزی، ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی ها و تجربیات استاندار و مسئولین استان مرکزی، این سفر، حضور پر برکتی برای این استان باشد.