گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » کشتی وزنه برداری » ورزشی
ساعت : ۱۰:۴۸
شناسه : 199184
تاریخ : ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
بیابانی و شهبازی طلایی شدند/ بذری به مدال نقره رسید

نمایندگان اوزان ۶۰ ، ۷۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی ایران به دو مدال طلا و یک نقره رقابتهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از ظهر امروز (به وقت ایران) با برگزاری مسابقات چهار وزن نخست، در شهر ماکون فرانسه آغاز شد که در پایان دور مقدماتی این رقابتها پیمان بیابانی و حسین شهبازی، مدال طلای اوزان ۶۰ و ۹ کیلوگرم را از آن خود کردند. احمد بذری هم به مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

پیمان بیابانی دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل استفان از رومانی ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تمورجان عثمان اوخانوف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بیابانی در این مرحله برای حضور در دیدار فینال به مصاف خژیک چیمبا از روسیه رفت و با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید. وی در دیدار نهایی نیز سلیم کوزان از ترکیه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز احمد بذری پس از استراحت در دور نخست در دومین دور مقابل نیکیتا سوکوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۴ صاحب برتری شد. وی در دور بعد نیز مقابل الکساندر مور از کانادا با نتیجه ۱۲ بر ۵ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری برای حضور در دیدار فینال گئورگی پاسکالوف از مولداوی را ۱۶ بر ۶ شکست داد،‌اما در فینال با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب مارک جان هال از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۶ کیلوگرم نیز حسین شهبازی ابتدا راخیموف از ازبکستان را ۱۰ بر صفر برد سپس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ماندیپ از هند ۷ بر صفر پیروز شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رودزیانوک از بلاروس با نتیجه ۱۲ بر صفر به پیروزی رسید. شهبازی برای حضور در دیدار فینال  زائور کوتچیف از روسیه را با نتیجه ۸ بر۳ شکست داد تا در دیدار نهایی به مصاف اریک تیله از آلمان برود. در فینال نیز ۵ بر یک از سد حریف آلمانی خود گذشت و دومین مدال طلای شب نخست مسابقات قهرمانی جهان را از آن تیم ایران کرد.

در وزن ۵۰ کیلوگرم نیز علیرضا گودرزی در نخستین مصاف خود مقابل راهول از هند به روی تشک رفت و در حالیکه ۶ بر صفر از حریف پیش بود در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ بازنده شد و با توجه به شکست حریف هندی مقابل کشتی گیر روس، وی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

رقابتهای چهار وزن دوم و پایانی فردا (یکشنبه) برگزار می شود که عرفان آیینی در وزن ۵۵ کیلوگرم، سامان شجاعی در وزن ۶۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۸۴ کیلوگرم و امیررضا امیری در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.