گروه : آخرین اخبار » سیاسی » ویژه
ساعت : ۹:۵۰
شناسه : 199750
تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند

امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، بیش از ۹۵ درصد فضای مجازی فاسد است.

آیت الله مکارم‌شیرازی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن فاسد است.

به گزارش افق به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان و اساتید دروس تربیت اسلامی این دانشگاه که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که به قرآن کریم مراجعه می‌کنیم اهداف بعثت رسول خدا بیان شده که از مجموع آیات ۱۰ هدف به دست آمده که یکی از مهم‌ترین آنها تعلیم و تربیت است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به رسالت و اهداف انبیا افزود: انبیای الهی نیامدند که مردم را اجبار کنند به چیزی که نمی‌دانند بلکه تعلیم و تربیت و پرورش مدنظر آنها بود، افرادی که در دانشگاه‌ها و مدارس کار تربیت و آموزش را انجام می‌دهند ادامه دهنده راه انبیای الهی هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به لزوم کار تربیتی برای نوجوانان و جوانان بیان کرد: می‌گوییم نظام جمهوری اسلامی که اگر اسلامی بودن آن کمرنگ شود مشروعیت نظام از بین می‌رود، برای اینکه اسلامی بودن نظام پایدار و همیشگی باشد باید به مدارس و دانشگاه‌ها توجه شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به تبعات فضای مجازی و لزوم مقابله با آن عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر اسباب نشر فساد فراهم شده است، فضاهای مجازی لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد شده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن فاسد است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله اسلام وتشیع گفت: اگر کلمه خداوند در اینترنت جستجو داده شود اهانت به خدا وانبیای الهی می‌آید و اگر کلمه خانواده را جستجو کنیم ابتدا صفحه‌های اینترنتی مستهجن می‌آید اما نباید ناامید شویم چون فرهنگ اسلام بسیار قوی و نیرومند است و اگر آن فرهنگ را پیاده کنیم می‌توانیم در برابر فساد ایستادگی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برای تربیت جامعه باید از نماز کمک بگیریم، افزود: جوانان را به سوی نماز سوق دهیم و اگر بتوانیم نماز را بین نسل جوان جا بیندازیم آن‌ها از فساد و گناه در امان می‌مانند و در این زمینه ارزش و اهمیت نماز توسط مربیان تربیتی و دینی تبیین شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نقش و اهمیت قرآن کریم در تربیت جامعه بیان کرد: آشنایی با قرآن یکی از موضوعات بسیار مهم و موثری است که آثار و برکات بسیار خوبی برای جامعه به همراه دارد، قرآن کریم کتابی است که یک آیه آن هم می‌تواند انسان را دگرگون کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: باید جوانان را با نهج‌البلاغه آشنا کنیم چون کتاب بسیار عجیبی است و همانند دریایی است که برای تربیت نسل جوان بسیار کارایی دارد.

وی با اشاره به لزوم ساده‌زیستی و پرهیز از اسراف گفت: هنگامی که زندگی‌ها پر از زرق و برق شود مشکلات بیشتر می‌شود، متاسفانه عروسی‌ها و مراسم‌ها بسیار با تشریفات و پرهزینه شده است و این موضوع انسان را از هدف اصلی خود دور می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کار اساتید تربیتی همانند کار انبیای الهی است چون وظیفه مهم و سنگینی بر عهده آنها است و باید اهتمام داشته باشند که اهداف اسلامی را در مدارس و دانشگاه‌ها پیاده کنند.