گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » رزمی » ورزشی
ساعت : ۱۸:۳۳
شناسه : 199809
تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
افسانه سه‌خواهر ووشوکار ایران

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی ووشوی بانوان گفت: رسانه‌های خارجی از حضور ما سه خواهر در کنار هم در این سطح از مسابقات متعجب بودند و نتایجی که کسب می‌کردیم برایشان جالب و جذاب بود؛ حتی اکثر کشورها از مدال‌آوری‌مان ابراز خوشحالی کردند.

خبرگزاری فارس: افسانه سه‌خواهر ووشوکار ایران

مسابقات قهرمانی آسیا در بخش‌های مختلف ووشو به میزبانی چین‌تایپه در حالی به پایان رسید که سه خواهر سانداکار با حضوری موفق در این رقابت‌ها مدال‌هایی به رنگ طلا و برنز به ارمغان آوردند.

شهربانو، الهه و سهیلا منصوریان نمایندگان شایسته استان اصفهان در تیم ملی ووشوی بانوان، برخاسته از شهرستان سمیرم، شهر آب و آبشار؛ برای چندمین بار در آسیا با اهتزاز پرچم سه رنگ ایران افتخارآفرین شدند.

افتخاری به شیرینی میوه‌ای بهشتی یادآور طعم لذت‌بخش سیب‌های سمیرمی با حسی خوشایند از یک غرور ملی؛ که به دل مردم ایران نشست. این سه خواهر نمونه باحجاب خود در میادین بزرگ و با به رخ کشیدن والایی و بزرگ‌منشی زنان ایران‌زمین، دنیا را به حیرت واداشتند.

بانوان قهرمانی که با ایستادن بر برترین سکوها ارزش جایگاه یک زن مسلمان را به شکل واقعی خود نشان داده و به اثبات رسانده‌اند. سهیلا منصوریان یکی از سه خواهر قهرمان و دارنده نشان برنز این رقابت‌ها در گفت‌وگویی گرم و دوستانه با ما هم‌کلام شده است.

سطح بالای مسابقات انتخابی ووشو در ایران تا حد جهانی

سهیلا منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مسابقات انتخابی ووشو در ایران در سطح جهانی برگزار می‌شود زیرا همه شرکت‌کنندگان قهرمانی آسیا و تجربه جهانی رادارند و نیز عنوان‌دار هستند.

وی به وزن اصلی خود یعنی منهای ۵۶ کیلوگرم اشاره و تأکید کرد: به دلیل هم‌وزن بودن من و خواهرم الهه و این احتمال که از بین ما دو نفر یکی‌مان انتخاب شود، با رژیم وزنم را پایین آوردم و در منهای ۵۲ کیلوگرم شرکت کردم؛ الهه نیز در وزن منهای ۵۶ کیلوگرم شرکت کرد.

این ملی‌پوش افزود: درنهایت ما سه خواهر فیکس شدیم و در مسابقات قهرمانی آسیا در چین‌تایپه حضور پیدا کردیم، ووشو ورزش کشورهای آسیای شرقی است که البته با توجه به تعداد کم کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها؛ ما شانس قرعه نداریم زیرا همه رقبای آسیایی قدرتمند هستند و کشورهای چین، ویتنام، کره و فیلیپین از حریفان اصلی به شمار می‌آمدند.

وی تصریح کرد: در مرحله مقدماتی اولین مسابقه‌ام با حریفی از ویتنام بود که دو رانده شکستش دادم، برای اینکه مدال برنزم قطعی شود باید با کره بازی می‌کردم؛ این بازیکن در بازی‌های آسیایی گوانگجو مدال داشت و کسی بود که در مسابقات جهانی مالزی با الهه در فینال مبارزه کرد و بااینکه الهه صورتش از ۶ ناحیه شکستگی داشت این رزمی‌کار را برد و پیروز میدان شد.

منصوریان ادامه داد: مشخص بود این حریفم از پایه قوی است، من هم از قبل آن را آنالیز کرده بودم، تکنیکم را عوض کردم و توانستم دو رانده با اختلاف امتیاز خیلی بالا وی را شکست دهم؛ در واقع آنالیز خوب مربی چینی تیم ملی در پیروزی‌ام بسیار تأثیرگذار بود.

وی اظهار داشت: مدال برنزم حتمی شد و برای رفتن به فینال باید حریف چینی را شکست می‌دادم؛ هر دو روی همدیگر شناخت داشتیم، منتظر بودم به من حمله کند و در مقابل من ضد حمله داشته باشم که برخلاف انتظارم وی به دفاع پرداخت و تکنیکش را عوض کرد، بااینکه تا لحظه آخر پا به‌پای هم پیش می‌رفتیم اما متأسفانه راند یک نتیجه را واگذار کردم و در راند دو باوجوداینکه خیلی تلاش کردم و کم نگذاشتم، به آن چیزی که می‌خواستم نرسیدم و مدال برنز را کسب کردم.

استقبال مهتاب کرامتی از سه خواهر قهرمان ووشو

بازیکن تیم ملی خاطرنشان کرد: رسانه‌های خارجی وقتی فهمیدند ما هر سه خواهر هستیم، تعجب کردند مخصوصاً زمانی که متوجه شدند از پنج وزن حاضر در مسابقات، سه وزن به ما سه خواهر تعلق دارد، به‌طور مرتب از ما تصویربرداری می‌کردند و منتظر بودند ببینند چه نتیجه‌ای می‌گیریم؛ به‌طوری‌که اکثر کشورها با مدال‌آوری ما ابراز خوشحالی می‌کردند.

وی عنوان کرد: همین‌که سه تا خواهر باهم در مسابقات شرکت می‌کنیم برایمان روحیه‌بخش است، به‌ویژه اینکه شهربانو و الهه از من باتجربه‌تر هستند و بودنشان در کنارم به هنگام انجام مسابقات به‌قدری دلگرم‌کننده بود و انرژی می‌گرفتم که اطمینان پیدا می‌کردم مسابقه را می‌برم.

منصوریان بابیان اینکه حضور مهتاب کرامتی هنرمند و سوپراستار سینما در فرودگاه امام که برای استقبال از ما سه خواهر آمده بود، بسیار برایشان خوشحال‌کننده بوده است، تصریح کرد: مهتاب کرامتی هم برای استقبال از ما به فرودگاه امام آمد و هم عکس‌های ما سه خواهر را در صفحات شخصی خود در فضای مجازی قرار داده بود، این نشان می‌دهد یک بانوی هنرمند و ستاره سینما از ورزش بانوان حمایت می‌کند که برای ما بسیار ارزشمند است.

انتظار زیادی نداریم جز حمایت

وی یادآور شد: هواپیما ساعت ۱۰ شب در فرودگاه اصفهان نشست و بااینکه دیروقت بود، مسئولان ورزش استان در فرودگاه به‌خوبی از ما استقبال کردند، وارد سمیرم که شدیم؛ کل شهر تعطیل بود و مردم برای استقبال آمده بودند و شور و حال خاصی داشت به‌طوری‌که خستگی یک سال تمرین و سختی‌هایی که کشیدیم با حضور گرم مردم سمیرم، از تنمان خارج شد.

ملی‌پوش اصفهانی گروه ملی ووشوی بانوان بیان کرد: ما ورزشکاران شغل خاصی نداریم و تمام هم‌وغممان ورزش کردن است، اگر باشگاهی در اختیارمان قرار داده شود که بتوانیم خوب تمرین کنیم و مربی داشته باشیم که بتوانیم زیر نظر وی آموزش ببینیم در موفقیت‌هایمان تأثیر خواهد داشت؛ انتظار آن‌چنانی نداریم همین‌که حمایتمان کنند، کافی است.

وی خاطرنشان کرد: از فدراسیون ووشو به خاطر برپایی اردوهای منظم تمرینی تشکر و قدردانی می‌کنم؛ اگر کاروان ایران توانست در این مسابقات نایب‌قهرمان شود به خاطر اردوهای خوبی بود که تدارک دیده شد و ما در این مدت هیچ کم و کاستی احساس نکردیم.

خوشحالی خواهر کوچک‌تر بابت موفقیت دو خواهر بزرگ‌تر

الهه خواهر کوچک‌تر خانواده منصوریان باوجود سن کمتر نسبت به دو خواهرش، سابقه دو دوره حضور دربازی‌های آسیایی و کسب یک مدال نقره و برنز در این رقابت‌ها را دارد.

وی در مورد مسابقات آسیایی ووشو گفت: سطح رقابت‌های آسیایی معمولاً بهتر از مسابقات جهانی است زیرا تمام بهترین‌های آسیا حضور دارند.

این ورزشکار سمیرمی با شکست حریف چینی به‌عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات آسیایی دست پیدا کرد که دراین‌باره تصریح کرد: بازی فینال مقابل نماینده چین که یکی از قهرمانان خوب این کشور است بسیار کار دشواری بود زیرا چینی‌ها در تمام اوزان حرف اول را می‌زنند، با توجه به اینکه شناخت خوبی از او نداشتم، با تماشای فیلمی، وی را آنالیز کرده و موفق به شکست دادنش شدم.

منصوریان حضور سه خواهر در یک دوره مسابقات و مدال‌آوری هر سه را اتفاق مهمی دانسته و یادآور شد: هر دو خواهرم در این مسابقات زحمت کشیدند و با کسب مدال مزد زحمات خود را به دست آوردند.

وی ادامه داد: حضور ما سه خواهر در کنار یکدیگر و در اردوهای تیم ملی موجب شده تا انگیزه دوچندانی پیدا کنیم، ضمن اینکه آرامش موجود در اردوهای تیم ملی به ما کمک کرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.