گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » ارتباطات و فناوری اطلاعات » اقتصادی
ساعت : ۹:۵۲
شناسه : 201627
تاریخ : ۱۳ مهر ۱۳۹۵
واعظی: دوران کودتا در کشورها به سر آمده است/ مردم تصمیم گیرنده هستند

وزیر ارتباطات با اشاره به حضور مردم ترکیه در صحنه مقابله با کودتاگران گفت: دوران کودتا به سر آمده و این مردم کشورها هستند که درخصوص تعیین حکومت خود تصمیم می‌گیرند.

به گزارش افق نیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس جهانی پست در استانبول ترکیه حضور دارد، با اشاره به اهمیت روابط و همکاری‌های میان ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید برای توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.

واعظی گفت: جمهوری اسلامی ایران قبل و پس از کودتا، همواره حامی دولت قانونی در جمهوری ترکیه بوده و هنگام وقوع کودتای نافرجام نیز وزیر امور خارجه ایران به طور مستمر با مسئولین ترکیه در ارتباط بود و پس از آن نیز اوضاع داخلی این کشور را دنبال می‌کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به حضور مردم ترکیه در صحنه مقابله با کودتاگران افزود: دوران کودتا به سر آمده و این مردم کشورها هستند که درخصوص تعیین حکومت خود تصمیم می‌گیرند.

واعظی در ادامه با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در اجلاس جهانی پست، گفت: پست در سالهای اخیر همگرایی خوبی با حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات داشته و بر همین اساس، ایران پیشنهادی در این زمینه مطرح که مورد تصویب کشورهای شرکت کننده در ‘اجلاس جهانی پست’ قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور ۱۴۰ کشور در این اجلاس، افزود: این اجلاس ۲۰ روز طول خواهد کشید، هیات ایرانی نیز در این ۲۰ روز در اجلاس فعالیت خواهد داشت.

واعظی با اشاره به این که ‘اجلاس جهانی پست’ چهار سال یک بار برگزار و در هر دوره دبیر کل، کمیته‌ها و شوراهای آن تغییر می‌کند تصریح کرد: تصمیم‌هایی که در این اجلاس گرفته می‌شود در تمام کشورها در طول چهار سال پس از تصویب مجالس کشورها باید اجرایی شود، در ایران نیز تصمیمات دوره قبل پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، اجرایی شد.

منبع: تسنیم