گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » علمی
ساعت : ۱۳:۴۲
شناسه : 202708
تاریخ : ۲۵ مهر ۱۳۹۵
رونمایی قریب الوقوع مایکروسافت از سرفیس پرو ۵

نسل پنجم تبلت های مایکروسافت موسوم به Surface Pro 5 در راه است و احتمالا ۲۶ اکتبر و همزمان با عرضه نسخه به روزشده ای از ویندوز ۱۰ از آن رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: رونمایی قریب الوقوع مایکروسافت از سرفیس پرو 5

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ادوایزر، پیش از این تصور می شد Surface Pro 5 در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه می شود، اما مایکروسافت قصد دارد خرید این تبلت را تا قبل از تعطیلات سال نوی میلادی ممکن کند.

یکی از مزایای این تبلت نصب نسل جدید پردازنده های Kaby Lake اینتل در آن است. نمونه های قبلی این تبلت های چند کاره که قابل تبدیل به نوت بوک هم هستند با استقبال نسبی کاربران مواجه شد و همین امر سرفیس پرو را به رقیبی برای مک بوک پرو و دیگر تبلت ها و نوت بوک های پرطرفدار بازار مبدل کرده است.

یکی از شایعات جالب در مورد این نوت بوک عرضه آن همراه با یک قلم هوشمند برای تبدیل دستخط به مطالب تایپ شده و ذخیره سازی نظام مند طرح ها و جداولی است که با دست بر روی نمایشگر سرفیس پرو ۵ ترسیم شده اند. همچنین گفته می شود شارژ بی سیم سرفیس پرو ۵‌با استفاده از یک سطح مغناطیسی خاص ممکن است.

نمایشگر فوق دقیق ۲K، امکان نصب حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و بهره مندی از پرت USB-C به جای USB 3.0 از جمله دیگر ویژگی های این محصول است. البته ممکن است مدل گران تری از این نوت بوک با دقت نمایشگر ۴K هم عرضه شود. منابع مطلع قیمت تمام شده محصول مذکور را حدود ۸۰۰ دلار تخمین می زنند.