گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » انتخابات » سیاسی
ساعت : ۱۷:۲۵
شناسه : 203127
تاریخ : ۳۰ مهر ۱۳۹۵
محسن اسماعیلی: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات بخش عمده نگرانی‌ها را برطرف می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ابلاغ سیاست های کلی انتخابات بخش عمده نگرانی ها را برطرف می کند، شرط این امر را اصلاح قوانین و رویه های انتخاباتی متناسب با این سیاست ها دانست.

به گزارش افق نیوز، محسن اسماعیلی در مورد ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: سیاست های کلی نظام در بخش انتخابات طبعا تابعی از سیاست های کلی نظام در همه مسائل است. بعد از بازنگری سال ۶۸ در قانون اساسی، طبق اصل ۱۱۰ و بندی که به آن اضافه شد، تعیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر اجرای آنها جزو وظایف و اختیارات رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این سیاست های کلی در حقیقت نقشه راه حرکت نظام را در میان مدت مشخص و تلاش می کند که ریل واحدی را برای حرکت همه نهادهای نظام و قوای سه گانه فراهم بیاورد. اگر در بخش های تقنینی، اجرایی و قضایی به سیاست های کلی نظام دقیقا عمل شود، طبعا همه نیروهای کشور در مسیر واحدی قرار می گیرند؛ هم افزایی می کنند و می تواند به پیشرفت سریع تر امور کمک کند.

وی افزود: مسأله انتخابات هم همین طور است. طبق قانون اساسی همه امور کشور باید با انتخابات اداره شود. بنابر این انتخابات یکی از عناصر اصلی و تشکیل دهنده جمهوری اسلامی و یک اصل غیر قابل خدشه است. لذا ما نیازمند بودیم که سیاست ها و رویه های واحدی را در این زمینه داشته باشیم؛ به دلیل حساسیتی هم که داشت تدوین این سیاست ها طولانی مدت شد ولی خوشبختانه الآن ابلاغ شده و امیدواریم که همه نهادها برای اجرای آن دست به دست هم بدهند.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر این سیاست ها بر از بین رفتن دغدغه ها و مشکلات انتخابات ها گفت: من فکر می کنم بخش عمده و اساسی نگرانی ها را می تواند برطرف کند. به شرط اینکه قوانین و رویه های انتخاباتی متناسب با این سیاست های کلی و دستوراتی که رهبری دادند بازنگری شود و همه با هم در یک مسیر حرکت کنیم من فکر می کنم بسیار مؤثر است.

منبع: جماران