گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » بهداشت و درمان » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۲۳:۱۳
شناسه : 207208
تاریخ : ۲۶ آذر ۱۳۹۵
یک سال است پول مراکز درمانی و پرسنل را نداده‌اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تحول در نظام سلامت هدف عدالت بود نه این که به فقیر و غنی خدمات رایگان داده شود.

خبرگزاری فارس: با اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار نبود افراد توانمند هم خدمات رایگان بگیرند/ یک سال است پول مراکز درمانی و پرسنل را نداده‌اند

 مسعود پزشکیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است و از ابزار نظارتی در سیستم به درستی استفاده نمی‌شود. ضمن این وجود احزاب قدرتمند هم در اعمال نظارت بر اجرای قانون موثر بود.

وی افزود: از روز نخست اجرای طرح تحول سلامت گفتیم که با توجه به تجارب دیگران،‌ این طرح با چنین رویه‌ای با مشکل مواجه می‌شود، اما سخن ما را سیاسی پنداشتند و اکنون به جایی رسیده‌ایم که یکسال است پول مراکز درمانی و پرسنل را نداده‌اند و روز به روز هم مشکلات بیشتر می‌َشود.

پزشکیان تصریح کرد: در موضوع پزشک خانواده ساختار تصمیم درست بود، براین اساس که برای هر جمعیت تعریف شده، خدمات تعریف شده، مسؤول تعریف شده و پول تعریف شده داشته باشیم و فقیر و غنی، دارا و ندار  و… تفاوتی در گرفتن خدمات نداشته باشند، اما این طرح در اجرا دچار اعوجاج شد.

وی متذکر شد: طرح تحول سلامت ابتدا خوب اجرا شد، اما قرار نبود به همه خدمات داده شود، قرار نبود افراد توانمند خدمات رایگان دریافت کنند، بلکه قرار بود خدمات عادلانه توزیع شود.

فراکسیون ترک‌زبانان سوار موج شدن است

رئیس فراکسیون ترک‌زبانان مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: قومیت‌ها به‌خاطر بی‌عدالتی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد به سمتی حرکت می‌کنند که ممکن است آسیب بزنند، از این رو لازم است این موضوع مدیریت و هدایت نشود که در همین راستا ما به‌جای مقابل موج ایستادن، بر موج سوار شدن را انتخاب کردیم.

پزشکیان ادامه داد: قومیت‌ها اگر هدایت شوند بسیار مفید خواهند بود و به‌ جای تبدیل شدن  به یک اپوزیسیون و اینکه یک قومیت اختلاف‌ساز شود، روند رشد را دنبال خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد حادثه قطار و جان باختن شماری از هموطنان تصریح کرد: اگر مشکل ریشه‌ای حل نشود، ۱۰۰ وزیر و معاون هم که عوض کنیم، مشکل حل و رفع نمی‌شود، بنابراین استیضاح کردن و تغییر وزیر راه‌حل ریشه‌ای مسائل نیست.

پزشکیان، اقدام دستگاه قضایی در مواجهه به صادقی را نیز عجولانه ارزیابی و اضافه کرد: قصد صحبت در این مورد را ندارم، اما به نظر من اگر قرار است مطلبی را بیان کنیم باید در شیوه بیان هم دقت نظر داشته باشیم.

به گزارش فارس، اخیرا درمانگاه‌های غیر دولتی فارس در نامه‌ای به مقامات استان اعلام کرده‌اند اگر تا پایان آذرماه نسبت به تسویه حساب مشابه پزشکان مطب‌دار اقدام نشود ارائه خدمات به افراد زیر پوشش تأمین اجتماعی را به حالت تعلیق درمی‌آورند.