گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » قوه قضائیه
ساعت : ۱۴:۰۷
شناسه : 208318
تاریخ : ۱۵ دی ۱۳۹۵
دولت نمی‌تواند از قوه قضاییه حساب کشی کند/قرار نیست با اعتصاب غذا حکم کسی تغییر کند

دادستان کل کشور در پاسخ به این موضوع که برخی از حرفها درباره قوه قضاییه از زبان رییس جمهور خارج شده است گفت: انسان در مقام سخنرانی گاهی حرفهایی می زند که توجهی به آثار و تبعات آن ندارد امیدواریم مسئولان رعایت کنند تا جامعه در آسایش باشد.

خبرگزاری فارس: انسان در سخنرانی گاهی حرفی می‌زند که تبعاتش را نمی‌داند/ دولت نمی‌تواند از قوه قضاییه حساب کشی کند/قرار نیست با اعتصاب غذا حکم کسی تغییر کند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات اخیر ریاست جمهوری مبنی بر شفاف سازی حساب های قوه قضاییه گفت: اصل شفاف سازی حسابها خوب است و بحثی در آن نیست.

وی ادامه داد: قوه قضاییه یک بودجه مصوب دارد و تمام مقررات قانونی برای آن برقرار می شود و دیوان محاسبات و ذی حساب ها هستند و از ریال اول تا اخر انرا بررسی می کنند.

دادستان کل کشور اذعان داشت: بخش دوم وجوهی است که اخیرا روی آنها مانور داده می شود که آن هم با اذن مقام رهبری بوده است و صرف هزینه هایی شده است که متاسفانه قوه قضاییه اعتبارات لازم برای آنرا نداشته است.

وی افزود: لذا این حساب ها کاملا مشخص است و از زمان آیت الله یزدی ودر دوره آیت الله شاهرودی و در زمان کنونی در دوره ایت الله لاریجانی این حسابها روشن است. تا جایی که بنده خبر دارم همه حساب ها براساس اسناد و مدارک موجود است.

منتظری تصریح کرد: چون حساب دولتی نیست دولت نمی تواند آنرا حساب کشی کند ولی قوه قضاییه می تواند در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و از این امر هیچ ابایی ندارد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اما این حرفها از زبان رییس جمهور خارج شده است مطرح کرد: انسان در مقام سخنرانی گاهی حرفهایی می زند که توجهی به آثار و تبعات آن ندارد و امیدواریم این حرفها که در این سطح زده می شود رعایت شود تا جامعه در اسایش باشد و اگر هر کدام از مسولان ابهاماتی دارند می توانند در جلسات خصوصب انرا مطرح کنند.

وی درباره معوقات بانکی گفت: کسانی که معوقات بانکی دارند و شرایط نامناسب اقتصادی دارند، دولت و بانک مرکزی به آن ها فرصت پرداخت معوقاتشان را می دهد اما کسانی که از پرداحت ان عدول می کنند با آنها باید برخورد می شود.

منتظری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت اعتصاب غذای آرش صادقی و اینکه ایا اعتصاب غذا دلیلی بر تغییر در حکم صادره از سوی دادگاه می شود یا خیر، گفت: دلیل بر این نیست هر کسی که اعتصاب غذا کند در حکمش تغییری ایجاد شود.