گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس » ویژه
ساعت : ۱۵:۳۱
شناسه : 208330
تاریخ : ۱۵ دی ۱۳۹۵
وزیر نفت: مردم مازندران با قطعی گاز مواجه نمی‌شوند

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان مازندران با وزیر نفت گفت که وزیر در این جلسه متعهد شده که مردم مازندران با قطعی گاز یا افت فشار گاز مواجه نشوند.

سوال نمایندگان مجلس از وزیر نفت

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو قطع واردات گاز از ترکمنستان به استان مازندران نمایندگان استان جلسه‌ای را با وزیر نفت در این رابطه داشتند و چند توافق حاصل شد از جمله اینکه ۹ میلیون متر مکعب گازی که از ترکمنستان وارد می‌شود باید از استان‌های دیگر جبران شود و مشکل افت فشاری که در اثر قطع گاز ایجاد خواهد شد با تقویت فشار استان‌های همجوار حل شود.

وی افزود: همچنین توافق شد که به هیچ عنوان گاز گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، صنایع غذایی و نظایر آن قطع نشود و مقرر شد حداکثر تا پایان تیرماه سال آینده یعنی تا حدود پنج ماه دیگر خط انتقال گاز دامغان به نکا به بهره‌برداری برسد تا به صورت اصولی و اساسی تکمیل شود و مشکل افت فشار گاز در استان‌های شمالی با این اقدام حل شود. علاوه بر این قرار شد پنج‌شنبه هفته آینده آقای عراقی به اتفاق نمایندگان استان بازدید عملیاتی از مسیر خط انتقال دامغان به نکا داشته باشند و دستور تسریع و تکمیل این پروژه را بدهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به توافق صورت گرفته در نشست نمایندگان با وزیر نفت درباره انجام آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف گاز،‌ یادآورشد: ما امیدواریم با تمهیدات فراهم شده مشکل جدی برای ما پیش نیاید. ترکمنستان در ایام سرد سال می‌خواهد به کشور ما فشار بیاورد و این نوعی باجگیری است. خوشبختانه وزارت نفت موضع عزتمندانه‌ای در این زمینه دارد و ما ضمن ارج نهادن به زحمات و موضع‌گیری این وزارتخانه از وزیر نفت درخواست داریم تمهیداتی فراهم کنند که مردم مازندران از قطعی گاز صدمه نبینند یا با افت فشار مواجه نشوند.

شاعری با بیان اینکه مردم مازندران در سال جاری با مشکل خسارت باغات مرکبات، طوفان و عدم اجرای منطقه آزاد مواجه شده‌اند، یادآور شد: مردم مازندران با آلودگی دریا، تخریب جنگل، مشکل اشتغال و حالا مشکل قطعی گاز مواجه هستند و متأسفانه در برخورداری از امکانات توسعه آخر خط قرار دارند.

این نماینده مجلس در پایان از قول مساعد وزیر نفت برای تأمین گاز مازندران خبر داد و گفت: زنگنه قول دادند که نمی‌گذارند مشکلی برای گاز مازندران ایجاد شود. علاوه بر این مقرر شد کمیته مشترکی برای اجرای این تعهدات بین وزارت نفت و نمایندگان مازندران ایجاد شود.