گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۲:۱۵
شناسه : 208432
تاریخ : ۱۷ دی ۱۳۹۵
مغرب تمامی مدارس وابسته به «فتح‌الله گولن» را تعطیل می‌کند

وزارت کشور مغرب اعلام کرد که تمامی مدارس «محمد الفاتح» وابسته به «فتح‌الله گولن» معارض دولت ترکیه را تعطیل می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: مغرب تمامی مدارس وابسته به «فتح‌الله گولن» را تعطیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور مغرب با اعلام تصمیم خود برای تعطیلی تمامی مدارس محمد الفاتح، تأکید کرد که این اقدام در راستای بررسی‌های انجام شده درباره موسسات آموزشی وابسته به گروه محمد الفاتح صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است که مطابق با بررسی‌های انجام شده، حوزه آموزش فرصتی مناسب برای ترویج افکار و ایدئولوژی این گروه است که با ارکان سیستم آموزشی و دینی مغرب منافات دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، در بیانیه وزارت کشور مغرب آمده است که تصمیم برای تعطیلی مدارس محمد الفاتح پس از آن اتخاذ شد که مسئولان این مدارس به هشدارهای وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح شیوه‌های آموزشی و اجرای قانون و مواد آموزشی متداول اعتنا نکردند و تصمیم گرفته شد که تمامی موسسات وابسته به این گروه از امروز به مدت یک ماه دیگر تعطیل شود.

برخی ناظران و اولیای دانش‌آموزان این موسسات اعلام کردند که تصمیم وزارت کشور مغرب مبنی بر تعطیلی مدارس وابسته به فتح‌الله گولن در راستای سیاست جدید ترکیه در خصوص تعطیلی این مدارس در کشورهای مختلف جهان اتخاذ شده است و پیش از مغرب نیز چند کشور دیگر مدارس وابسته به گولن را تعطیل کردند.

موسسه الفاتح ۷ مدرسه در شهرهای مغرب دارد که نزدیک به ۲۵۰۰ دانش‌آموز در حال تحصیل در این مدارس هستند.