گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۹:۱۲
شناسه : 208533
تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۵
بانک:اقدامات امنیتی نهاد ریاست جمهوری با هماهنگی سپاه و وزارت اطلاعات است

معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری حضور نداشتن رییس جمهوری در نهاد را رد کرد و درباره ورود تجهیزات امنیتی به آن مجموعه نیز گفت: مسایل امنیتی نهاد با هماهنگی سپاه و وزارت اطلاعات انجام می شود.

مرتضی بانک عصر جمعه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: من مطئنم که آقای رییس جمهوری با همه قوت و قدرت در مجموعه ریاست جمهوری و در محل اصلی ریاست جمهوری همواره حضور داشته و فعالیت می کنند و نیازی به حضور در مکان های مختلف و متنوع ندارند.
معاون کل ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی داند این صحبت ها با چه رویکرد و براساس چه نشانه هایی است، ادامه داد: هرکاری در مسایل امنیتی نهاد ریاست جمهوری شده با هماهنگی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات صورت گرفته و قطعا تخلف نبوده است.
بانک خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم که قوای مختلف وقتی می خواهند موضوعی را مطرح کنند، به بازتاب های منفی توجه داشته و اسناد و مدارک بیشتری را بررسی کنند.
وی با ابراز تاسف از افزایش شایعه پراکنی در جامعه گفت: امروز فرصتی برای مخالفان شده تا علیه دولت، تحرکات خود را منسجم کنند و این سخنان نیز ناشی از نزدیک شدن به انتخابات است.
این مقام نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: من بعید می دانم که قوه قضاییه به سمتی برود که اسیر یک سری جوسازی ها و شایعات بی محتوا شود و از کار اصلی خودش باز بماند.
بانک افزود: قوه قضاییه البته در گذشته در این مسیر حرکت می کرده اما امروز باید بیش از گذشته بر آن متمرکز شود و جلوی کسانی که ایجاد شایعه و جوسازی می کنند را بگیرند.
وی تاکید کرد:دستگاه قضایی با تولیدکنندگان اخبار و فیلم های بسیار وقیحی که حتی نسبت به شخص رییس جمهوری ساخته می شود، برخورد کند و اجازه ندهند که حیثیت و موقعیت مقام ریاست جمهوری و یا قوای دیگر مخدوش شود. اگر امروز شخصیت رییس جمهوری مورد خدشه و حمله قرار گیرد، فردا بعید نیست که دیگران نیز با همین مشکل روبرو شوند.
در روزهای گذشته اظهاراتی مبنی بر وجود شائبه خرید و ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری مطرح شده بود.

**حضور گردشگران خارجی در نمایشگاه روستایی پررنگ شود
بانک همچنین درباره نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری کشور نیز گفت: متاسفانه نقص این نمایشگاه آن است که گردشگری خارجی در آن کم است و این نمایشگاه باید سنن و آداب مردم ایران را به خارج از کشور منتقل کند و آنها با فرهنگ ایرانیان آشنا شوند.
وی ادامه داد: ولی متاسفانه بیشتر بازدیدکنندگان مردم کشورمان از ۳۰ استان هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: برای ما افتخار بزرگی است، مردم کشورمان با این همه تنوع و تکثر فرهنگی در یک اتحاد و اتفاق مثال زدنی در کنار هم زندگی می کنند و با گویش ها و فرهنگ های مختلف از اتحاد و انسجام کشور پاسداری می کنند.
بانک خاطر نشان کرد: این افراد بیشتر مرزنشینان و عشایر کشور هستند که با این شوق و حرارت دستاوردها و فرهنگ و سنن خود را عرضه می کنند و امیدوارم در سال های آینده شرایطی فراهم شود که بتوانیم گردشگران خارجی را برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کنیم.