گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » حقوق بشر
ساعت : ۷:۲۱
شناسه : 214394
تاریخ : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
هولناک‌ترین بحران انسانی در ۷۲ سال اخیر

رئیس کمک‌های اضطراری و انسان‌دوستانه سازمان ملل، درباره سخت‌ترین فاجعه انسانی در چهار کشور سومالی، سودان جنوبی، یمن و نیجریه از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون هشدار داده است و خواستار کمک فوری به میلیون‌ها انسان شده است. به گفته استیون اوبراین، ۲۰ میلیون نفر در خطر قحطی و گرسنگی قرار دارند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از دویچه وله، او به اعضای شورای امنیت گفته است که سازمان ملل در برابر بزرگ‌ترین چالش از زمان شکل ‌گیری خود قرار گرفته و جامعه جهانی را فراخواند که تلاش بیشتری برای کمک به مردم چهار کشور سومالی، سودان جنوبی، یمن و نیجریه بکنند.
رئیس کمک‌های اضطراری و انسان‌دوستانه سازمان ملل که از مناطق جنگ‌زده در سودان جنوبی، یمن، سومالی و نیجریه دیدن کرده، وضع انسان‌ها در این مناطق را هولناک توصیف کرده و گفته است که اگر اقدام برای کمک‌رسانی در ابعادی گسترده صورت نگیرد، بحران انسانی از این هم بدتر خواهد شد.
به گفته او «بیش از هفت میلیون انسان نمی‌دانند چگونه به وعده غذای بعدی خود دست پیدا کنند.»
استیون اوبراین هم‌چنین گفته است: این چهار کشور یک وجه اشتراک دارند و آن هم این است که درگیر منازعه‌اند و معنای این سخن آن است که ما (سازمان ملل) این امکان را داریم که از درد و رنج بیشتر انسان‌ها جلوگیری کنیم».
او خواستار کمک فوری و حمایت مالی لازم شده و گفته است که هنوز این امکان جلوگیری از فاجعه وجود دارد «وگرنه انسان‌ها به سادگی بر اثر گرسنگی می‌میرند».

به گفته او، تا ماه ژوئیه به ۴،۴ میلیارد دلار کمک مالی نیاز است.