گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » حوادث
ساعت : ۲۲:۰۵
شناسه : 217565
تاریخ : ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
علت تلفات سیل در آذربایجان‌ها به نقل از وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: متاسفانه علت عمده حوادث منجر به مرگ در حادثه سیل آذرشهر، عدم توجه شهروندان به هشدارها و نزدیک شدن به مسیر رودخانه‌ها رخ داده است.

به گزارش افق نیوز به نقل از روابط عمومی وزرات نیرو، حمید چیت‌چیان در بازدید از مناطق سیل‌زده آذرشهر اظهار کرد: جریان سیلاب از ساعت دو بامداد پنج‌شنبه آغاز شده که متأسفانه در جریان آن تعدادی از هم‌وطنان ما به‌علت عدم توجه به هشدارهای ایمنی در این شهر دچار حادثه شدند.وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای آب و برق از دوشنبه هفته گذشته افزود: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در شهرستان آذرشهر، برخلاف منطقه عجب شیر، سیل خسارت‌ها و ویرانی مالی چندانی به همراه نداشته است.

وزیر نیرو گفت: متأسفانه در شهرستان آذرشهر به‌علت توجه نکردن شهروندان و قرار گرفتن آن‌ها در مسیر سیلاب حدود ۱۷ نفر از آن‌ها دچار حادثه شده که تاکنون اجساد ۱۱ نفر پیدا شده و گروه‌های امدادی در حال جستجوی شش نفر دیگر هستند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق سیل‌زده، گفت: از همه شهروندان عزیز خواستاریم که به هشدارها و نکات ایمنی توجه کرده و از قرارگیری در حاشیه سیلاب‌ها برای عکسبرداری یا فیلمبرداری خودداری کنند.

وی تشریح کرد: همه امکانات از طرف نیروهای ارتش، سپاه و هلال‌احمر و اورژانس برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بسیج شده که امیدواریم در ساعات آتی، همه مشکلات در مناطق سیل‌زده رفع شود.

چیت‌چیان ادامه داد: میزان دبی سیلاب در نقطه اوج خود حدود ۱۴۰ مترمکعب بر ثانیه برآورد شده که میزان بسیار بالایی است.

وزیر نیرو، به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده تا به بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان این استان بپردازد.

رحیم میدانی، معاون آب و آبفای وزیر نیرو و «حمیدرضا جانباز»، مدیرعامل آبفای کشور از سوی وزیر نیرو برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده‌ی استان‌های آدربایجان‌غربی و اردبیل به این استان‌ها اعزام شدند.