گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » انتخابات » سیاسی » ویژه » ویژه انتخابات
ساعت : ۱:۲۳
شناسه : 220154
تاریخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
بعد از برجام بنیه دفاعی و موشکی مورد تخریب قرار گرفت/ این دیپلماسی که به بیگانه بگوید کاری کنید تا ما رای بیاوریم را بلد نیستم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌گویند دیپلماسی بلد نیستید. اگر دیپلماسی این حرف است که به بیگانه بگویید این کار را کنید تا ما رای بیاوریم ما دیپلماسی بلد نیستیم.

 

به گزارش افق نیوز،  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود با استقبال پرشور مردمی در جمع مردم تبریز حضور یافت و سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که امروز در جمع پرشور مردم تبریز حضور یافته بود با تشکر از مردم غیور این خطه گفت: سلام و درود خود را به مردان و زنان با شهامتی که نامشان در تاریخ ثبت شده و اهل بصیرت و ایستادگی بودند می فرستم. سلام بر شهید باکری ها و علامه طباطبائی و امینی و جعفری. سلام بر معلم اخلاف ما شهید مدنی بزرگ و درود بر همه افرادی که در خطه اذربایجان رشد کردند. خطه اذربایجان مردم غیور و شجاعی دارد.

رئیسی افزود: ابراز محبت شما به اعتبار شخص من نیست بلکه به اعتبار خدمتگزاری در آستان مقدس امام رضا و نظام جمهوری اسلامی است. هر کسی باید به حق قانونی خود برسد. اینکه به افرادی تسهیلات داده شود و ساختمانی که می سازند محرومین و فقرا به جایی برسند درست نیست. این نگاه درست نیست. نگاه دیگر این است که امکانات و ظرفیت های کشور در اختیار همه قرار بگیرد. شاید یک جوان روستایی در تبریز بتواند خلاقیت به خرج داده و کارآفرین شود. ما معتقدیم دولت کار و کرامت از کارآفرینان و سرمایه گزاران حمایت کند.

وی ادامه داد:باید امکانات در اختیار همه باشد تا ظرفیت های آنان شکوفا شود. زنان دارای شان اجتماعی هستند و می توانند در عرصه های مختلف ایفای نقش کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: آنچه از نعمت ها و امنیت کشور داریم به برکت حضور مردم و سلحشوری های هشت سال دفاع مقدس است. سایه جنگ را قراردادها دور نکرده بلکه حضور مردم از بین برده است. این نگاه باید اصلاح شود. گره گشای کشور کشور ما بیگانگان نیستند و کلید قفل مشکلات کشور مردم هستند.

*آیا در شان مردم است که با وجود امکانات کشور از فقر و بیکاری رنج ببرند

وی افزود:بیگانگان برای کدامین ملت گره گشادند که ما دومی باشیم. مگر منابع و ذخایر عظیم و نیروهای متراکم با سواد و فرهیخته کم داریم؟ هر عرصه ای به جوانان سپردیم موفق بودیم. نباید در عرصه حرف بلکه در عمل به جوانان میدان دهیم.

رئیسی تصریح کرد: آیا در شان مردم است که با وجود امکانات کشور از فقر و بیکاری رنج ببرند یا کارگاه ها تعطیل شود؟ سوال ما از دولت این است آیا حق و شان مردم است که از بیکاری رنج ببرند؟ امروز کیف و کفش به عنوان محصول تبریز و کار چرم به عنوان صنعت مادر است اما دچار مشکل شده اند. دویست و پنجاه هزار کارگاه تولیدی تعطیل شده است و کارگاه تولیدی به توزیعی تبدیل شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: منشا بیکاری وارداتی است که مشابه ان در داخل وجود دارد. مگر به مردم قول ندادید که واردات کالای چینی کم شود. در دولت قبل هر سال پنج میلیارد و در این دولت هر سال ده میلیارد دلار از چین وارد شده است.

* جوان بیکار نشاط ندارد

وی اضافه کرد:سوال مردم این است که چرا با قاچاق کالا برخورد نمی شود. ۱۸ میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد و می‌توان با کاهش ده میلیارد دلار قاچاق یک میلیون شغل ایجاد کرد. آقایان می‌گویند اینترنت را به روستا برده ایم و باعث نشاط جوانان شده است در حالی که جوان بیکار نشاط ندارد. می توان از ظرفیت های فضای مجازی برای تولید شغل استفاده کرد.

*نقدینگی در این دولت سه برابر شد

این کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم افزود: کشور ما کمبود نقدینگی ندارد. نقدینگی در این دولت سه برابر شد. کجا رفته است؟ به چند نفر تسهیلات دادند که پول را در بانک گذاشتند و سود ان را گرفتند.

رئیسی با بیان این که بنده زبان کارگران و کشاورزان و معلولان و افرادی که رسانه ندارند هستم گفت: سوال ما این است که در این چهار سال چه کردید نه اینکه جواب دهید چهار سال دیگر چه می کنیم.

وی ادامه داد: می‌گویند دیپلماسی بلد نیستید. اگر دیپلماسی این حرف است که به بیگانه بگویید این کار را کنید تا ما رای بیاوریم ما دیپلماسی بلد نیستیم. دیپلماسی به معنای استفاده از ظرفیت ها برای پیشرفت اقتصادی و فرهنگی است. چه قدر سرمایه بعد از برجام وارد شد؟ میوه برجام فقط پانصد میلیون دلار سرمایه گذاری بود.

*بعد از برجام بنیه دفاعی و موشکی مورد تخریب قرار گرفت

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:مسئله اقتصادی و تولید بسیار مهم است. بعد از برجام می‌بینیم بنیه دفاعی و موشکی مورد تخریب قرار می گیرد که چرا نشان توان موشکی را نشان می‌دهید. در دانشگاه شریف جلوی آزمایش موشکی را می گیرند.