گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دانشگاه
ساعت : ۰:۳۱
شناسه : 220212
تاریخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
هاشمی: روحانی در سیاست داخلی یک مخروبه را تحویل گرفت

استاد حقوق اساسی گفت: روحانی در سیاست‌های داخلی یک مخروبه را تحویل گرفت که اول از سازندگی شروع کرد. توسعه سیاسی زمانی است که کثرت گرایی باشد و در ادامه میوه آن به صورت خوراک خوشمزه وارد جامعه می‌شود.

روحانی در سیاست داخلی یک مخروبه را تحویل گرفتمحمد هاشمی در همایش حقوق شهروندی و انتخابات که از سوی ستاد جوانان روحانی گفت: در دموکراسی، اساس اعتراض به کثرت‌گرایی است و برای مردم یک نهادی به نام حزب به وجود می‌آید. اول انقلاب حزبی درست کردند و گفتند حزب فقط حزب الله که قرآن این را نمی‌پزیرد.

به گزارش افق نیوز، این استاد حقوق اساسی با بیان اینکه احزابی موفق هستند که بتوانند رای بیشتر مردم را جذب کنند، اظهارکرد : وقتی تمام عقاید آزاد باشد، مردم می‌توانند با آزادی تصمیم بگیرند. این موضوعات در اسلام وجود دارد. در جمهوری اسلامی حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه باید از روحانی که حقانیت را می‌گوید، گفت: در یک انتخاب آزاد با شرکت مردم، یکی از مشکلاتی که در جوامع وجود دارد گول زدن مردم است مانند اینکه می‌گویند می‌توانیم برای ۵ میلیون نفر شغل ایجاد کنیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به سیاست‌های داخلی دولت تصریح کرد: دولت روحانی پس از انتخاب به عنوان رییس جمهور سیاست‌هایی اجرا کرده که قابل فکر و تحسین است که به طور نمونه می‌توان به سیاست‌های داخلی و خارجی اشاره کرد. روحانی در سیاست‌های داخلی یک مخروبه را تحویل گرفت که اول از سازندگی شروع کرد. توسعه سیاسی زمانی است که کثرت گرایی باشد و در ادامه میوه آن به صورت خوراک خوشمزه وارد جامعه می‌شود.

این حقوقدان با اشاره به حضور همه اقشار و ادیان در انتخابات عنوان کرد: وقتی جامعه به کمال می‌رسد که همه اقشار در آن حضور داشته باشند. در قرآن هم آمده که فرقی بین ادیان نیست ولی متاسفانه اکنون برای شرکت اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها برخی محدودیت‌ها وجود دارد .

هاشمی در خصوص سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: جامعه جهانی به این نتیجه رسیده که باید با یکدیگر دوستی کرد . در دولت روحانی از تحریم‌هایی که مربوط به سیاست‌های غلط دولت قبل بود رها شدیم و روابط اقتصادی و سیاسی ایجاد شد.

او ادامه داد: برجام یک کلمه بیشتر نیست اما یک نعمتی است که برخی آن را تخریب می‌کنند. در حالی که یکی از ارزش‌هایی که روحانی به آن پرداخت و به میراث گذاشته برجام بود. البته باید به منتقدان انتقاد کرد که اهمیت برجام را نمی دانند. متاسفانه در کارزار انتخاباتی اخلاق رعایت نمی شود. سرنوشت کشور در دستان رییس جمهور است که مردم باید با عقلانیت تصمیم گرفت. سیاست‌هایی که روحانی چهار سال پیش اعلام کردند به آنها عمل کرد و مردم از برکت آن می‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند.

منبع: ایلنا