گروه : فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۴:۲۴
شناسه : 220314
تاریخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
پیشنهادهای اغواکننده که پرسپولیس را قلقلک می‌دهد/ طارمی در راه چین یا اسکاتلند

مهدی طارمی که خاطرات بدی از حضور در تیم های خارجی ساخته است، دو مشتری از چین و اسکاتلند دارد؛ مشتری هایی که پول زیادی را برای جذب وی پیشنهاد داده اند.

به نظر می رسد شرایط فصل گذشته برای مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس در حال تکرار است. طارمی در پایان فصل گذشته اعلام کرد که پیشنهاد خارجی دارد و نمی خواهد در ایران بماند. طارمی که چند هفته ای پرسپولیس را در بلاتکلیفی قرار داده بود، سرانجام به تیم ریزه اسپور ترکیه پیوست ولی مدت حضورش در این تیم به دو هفته نرسید و بعد از عذرخواهی، مجددا به پرسپولیس بازگشت.

 

شرایط این فصل هم بی شباهت به سال گذشته نیست. طارمی آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران شده و در تیم ملی هم شرایط خوبی دارد. همین مسئله باعث شده تا چند تیم به شدت خواهان جذب طارمی باشند. گلاسکو رنجرز این تیم باسابقه اسکاتلندی یکی از مشتریانی است که گفته می شود پیشنهاد خوبی برای جذب طارمی به پرسپولیس ارائه داده است.

 

پیشنهاد دیگر اما وسوسه انگیزتر است. یک تیم چینی اعلام کرده برای جذب طارمی که در حال حاضر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد مبلغ ۴ میلیون دلار یعنی حدود ۱۵ میلیارد تومان پرداخت می کند؛ مبلغی که باشگاه پرسپولیس می تواند در صورت فروش طارمی، بسیاری از مشکلات مالی خودش را حل کند.

 

درخشش طارمی در لیگ قهرمانان آسیا همچنین زیرذره بین تیم های آسیای و حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. یکی از این تیم ها لخویای قطر است که برای جذب طارمی حاضر است ۴ میلیون ریال (حدود ۴ میلیارد تومان) هزینه کند.

 

هنوز مشخص نیست طارمی و باشگاه پرسپولیس به این پیشنهادات پاسخ مثبت بدهند یا خیر. برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در واکنش به این پیشنهادات اعلام کرد که در اینصورت نمی توانیم مانع طارمی شویم. با این حال برانکو آرزو کرد طارمی در پرسپولیس بماند.