گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۳:۱۰
شناسه : 220329
تاریخ : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
بی معرفت نبودم که به پرسپولیس بروم/هواداران استقلال خیلی به من لطف داشتند

هافبک استقلال: هرگز فکر نمی ‌کردم به خاطر یک مصدومیت مجبور شوم یک سال بیرون از میادین باشم.

کاوه رضایی_روزبه چشمی  بی معرفت نبودم که به پرسپولیس بروم/هواداران استقلال خیلی به من لطف داشتند

روزبه چشمی بعد از تقریبا یک سال، سکوتش را شکست و در گفتگو با ورزش ۳ تمامی سوالاتی که درباره اش وجود داشت را پاسخ داد. چشمی تایید کرد در نیم فصل با پیشنهاد جدی پرسپولیس روبرو شده ولی به این تیم نرفته چون دور از معرفت بوده. او به فصل بعد امیدوار است و از آمادگی بالایش خبر می دهد و می گوید برایش فرقی نمی کند باید برای رسیدن به ترکیب اصلی استقلال با چند نفر و چه کسانی رقابت کند. چشمی با مثال زدن کنعانی زادگان، از امیدواری برای دعوت به تیم ملی هم حرف می زند.

 

با اتفاق هایی که امسال افتاد، روزبه چشمی را می توان بدشانس ترین بازیکن فصل لقب داد؟

اگر همه اتفاقات را جمع کنید یعنی مصدومیت، محرومیت استقلال از فعالیت در فصل نقل و انتقالات و اتفاقی که برای صبا افتاد، بله من بدشانس ‌ترین بازیکن فوتبال ایران در سال ۹۵ هستم.

 

به فصل قبل برگردیم. استقلال بدون تو، روندش نزولی شد و صدر را از دست داد. قبول داری مصدومیت تو باعث شد پارسال استقلال قهرمان نشود؟

در مورد این موضوع من حرف نزدم بهتر است اما واقعا باید بگویم که بازیکنان تیم پارسال ما خیلی با هم «مچ» بودند و ما چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می ‌کردیم. شاید در آن زمان نه بازیکنان نه کادر فنی فکر جایگزین برای تیم اصلی نبودند اما متاسفانه با مصدومیت من، کار خیلی سخت شد.

 

از این یک سال دور از فوتبال حرف بزن.

هرگز فکر نمی ‌کردم به خاطر یک مصدومیت مجبور شوم یک سال بیرون از میادین باشم. من عملی روی پایم انجام دادم که به گفته آقای نوروزی و سایر پزشکان سخت ‌ترین عمل برای یک بازیکن است. روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما امیدوارم در فصل بعد شرایط برایم فرق کند.

 

بعد از اینکه استقلال از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم شد، خیلی‌ ها گفتند چرا لیست تیم با بازیکنانی که هرگز به بازی گرفته نشدند پر شد تا تو مجبور شوی از لیست بیرون بروی. بابت این موضوع از کادر فنی استقلال دلخوری؟

هیچ بازیکن، مربی یا مدیری در فوتبال ایران فکر نمی ‌کرد برای استقلال چنین اتفاق عجیبی بیفتد. اتفاقی افتاد که از نظر من کاملا نادر بود و نمی ‌شود از این نظر چندان به کادر فنی خرده‌ ای گرفت.

 

تو در نیم فصل از پرسپولیس پیشنهاد داشتی؟

حرف شما درست است و من در نیم فصل با پیشنهادی جدی از سوی پرسپولیس روبرو شدم.

 

تو بازیکن تیمهای پایه پرسپولیس بودی و خیلی ها می گفتند علاقه قلبی به استقلال نداری. چرا پیشنهادشان را رد کردی؟

اولا باید بگویم بزرگتر از من در استقلال و پرسپولیس بازی کرده ‌اند و حالا من که فقط چند ماه در رده پایه در پرسپولیس بودم. اینکه خیلی ‌ها می‌ گویند طرفدار استقلال نیستم را فکر کنم به زبان نه، در زمین بازی ثابت کرده‌ ام که حرف‌ آنها درست است یا نه. وقتی یک سال از میادین دور بودم و هواداران استقلال و تا حدودی مدیران تیم اینقدر به من لطف داشتند دور از معرفت بود که این تیم را رها کنم. بالاخره فوتبال بالا و پایین دارد و من نمی‌ توانستم با پاسخ مثبت دادن به پیشنهاد پرسپولیس خیلی چیزها را فراموش کنم.

 

چرا به تیم دیگری نرفتی؟

در نیم فصل که استقلال از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم بود چند پیشنهاد داشتم اما چند تیم حاضر نبودند با من قرارداد ۶ ماهه امضا کنند  و چون می ‌خواستم حتما سال بعد به استقلال برگردم پیشنهاد آنها را رد کردم.

 

صبا ولی حاضر شد یک نیم فصل با تو قرارداد ببندد که آن اتفاق عجیب و غریب افتاد.

من از بین دو پیشنهادی که حاضر بودند قرارداد ۶ ماهه با من امضا کنند صبا را انتخاب کردم چراکه قبلا با سرمربی این تیم کار کرده بودم و بسیاری از بازیکنان این تیم فصل پیش در استقلال بازی می ‌کردند. به نوعی دوست داشتم به استقلال ۲ بروم تا حداقل ۶، ۷ بازی برای این تیم انجام بدهم و با آمادگی کامل آماده فصل بعد بشوم. وقتی صبا نشد دیگر به خودم گفتم قسمت نیست این فصل بازی کنم وگرنه اینقدر بدشانسی یکجا برایم اتفاق نمی‌ افتاد.

 

حالا آماده بازی کردن برای فصل بعد هستی؟

تمام تلاشم را کردم که در این فصل بازی کنم اما وقتی دیدم، نشد تمریناتم را با استقلال پیگیری کردم و الان اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال می ‌توانند شهادت بدهند که چقدر آماده‌ ام.

 

نورافکن، ابراهیمی، باقری و تو؛ استقلال در فصل بعد ۴ هافبک دفاعی دارد. کارت زیادی سخت نیست؟

هر تعداد بازیکن که در پست من باشند باید رقابت و ثابت کنم که شایستگی قرار گرفتن در ترکیب اصلی را داشته ‌ام. پس با این حساب مهم نیست چند بازیکن در پست من باشند و همانطور که آنها تلاش می ‌کنند من هم برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تمام تلاشم را انجام می ‌دهم.

 

روزبه چشمی قبل از مصدومیت، یکی از شانس های دعوت شدن به تیم ملی بود. حالا یک سال به جام جهانی مانده. چه آینده ای برای خودت تصور می کنی؟

حالا دیگر شرایط برای من سخت ‌تر از بقیه بازیکنان است چراکه یک سال است فوتبال بازی نکرده ‌ام. با این حال هنوز امید دارم. وقتی کنعانی زادگان بعد از یک مصدومیت طولانی به تیم‌ ملی دعوت می شود یعنی کی ‌روش تمام بازیکنان را زیرنظر دارد و این برای من مایه امیدواری است.

 

استقلال این فصل را چطور تیمی دیدی؟

استقلال در نیم فصل اول چون تغییرات زیادی داشت به دلیل عدم هماهنگی امتیازهای مهمی را از دست داد. در آن زمان خیلی ‌ها می ‌گفتند کار تیم ما تمام است اما ما به این تیم ایمان کامل داشتیم و شما دیدید در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

 

و مهمترین بازی فصل؛ بردن دربی.

قبل از بازی خیلی ‌ها اصلا برای ما شانسی قایل نبودند اما همه دیدند که استقلال حتی وقتی از پرسپولیس عقب افتاد، موفق شد خود را خیلی زود در زمین جمع کند و این نشان از شخصیت بالای استقلال دارد. من فکر می ‌کنم استقلال در دربی به خاطر شخصیت بالایش پیروز شد.