گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » خراسان رضوي » سایر حوزه ها » سیاسی
ساعت : ۰:۳۰
شناسه : 222613
تاریخ : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
کلید حل مشکلات کشور در دست همین جوانان ایرانی است/ اطاعت از رهبری همیشه مایه عزت بوده است

نسخه شفابخش بصیرت فقط برای فتنه ۸۸ نبود، بلکه برای همه زندگی و برای یک انسان سالک اهمیت دارد، پدران شما و شهدای عالیقدر ما از مهمترین و مشخصه ایشان داشتن بصیرت بود و به همین علت خوب و زمان‌شناسانه عمل کردند.
 

خبرگزاری فارس: کلید حل مشکلات کشور در دست همین جوانان ایرانی است/ اطاعت از رهبری همیشه مایه عزت بوده است

به گزارش افق به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر مشهد با بیان اینکه مردم‌باوری و توجه به نجات همه ملت‌ها و نیروهای تحت ستم از شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است. خاطرنشان کرد: باور امام(ره) به مردم یک امر تشریفاتی و تزئینی نبود، امام خمینی(ره) به مردم و اراده مردم باور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام جوانان را باور داشت، پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس نیز با باور همین جوانان توسط امام(ره) رقم خورد؛ بسیاری از مسائل کشور و هم‌چنین مسائل دوران دفاع مقدس را جوانان حل کردند و امام جوانان را باور داشت و امروز مقام معظم رهبری نیز حقیقتا جوانان را باور دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این نکته که غرب تاکنون گرهی از مشکلات هیچ کشوری را نگشوده است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور و در دست جوانان این مرز و بوم و ظرفیت‌های داخلی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وضعیت آشفته و اسفناک امنیت جهانی را نتیجه سیاست بی‌دیانت غرب معرفی و ابراز داشت: جنگ‎های جهانی اول و دوم، ظلم هفتادساله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و وضعیت اسفناک امنیت جهانی، محصول بیش از ۳۰۰ سال مبارزه با ارزش‌های الهی و سیاست بی‌دیانت غرب است.

وی افزود: پیوند معنویت و سیاست یکی از شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) است، در شرایطی که مغرب زمین طی ۳۰۰ سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می‌کرد، امام خمینی(ره) پرچم پیوند معنویت و دین با سیاست را برافراشتند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این مطلب که توجه به مستضعفان و فقرا یکی دیگر از ویژگی‌های خط امام(ره) است، اضافه کرد: امام(ره) بارها فرمودند «یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد» این محرومان و مستضعفان بودند که بار انقلاب را بر دوش کشیدند، ما به همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان احترام می گذاریم؛ اما همان‌طور که در کلام امیرمومنان(ع) می‌بینیم ایشان نیز تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور محرومان دارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: شاخصه دیگر مکتب امام خمینی(ره) نجات همه ملت‌های مسلمان جهان از ظلم و جور بود و از همان ابتدا مسئله فلسطین و قدس را مطرح کردند و فرمودند «قدس پاره تن اسلام است».

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه از منظر اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌‌کند، اضافه کرد: امام راحل در عین سیاست‌ورزی به اخلاق پایبند بودند و امروز مواضع مقام معظم رهبری نیز همین‌گونه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: افراد بسیاری در کشور هستند که مدعی پیروی از خط امام راحل می‌باشند، اما هر فردی که سخن از پیروی خط امام راحل و عمل به دیدگاه‌های ایشان دارد؛ باید در سالگرد رحلت معظم له یکبار دیگر شاخص‌ها و مکتب سیاسی امام(ره) را بررسی کند.

وی بیان کرد: نسخه شفابخش بصیرت فقط برای فتنه ۸۸ نبود، بلکه برای همه زندگی و برای یک انسان سالک اهمیت دارد، پدران شما و شهدای عالیقدر ما از مهمترین و مشخصه ایشان داشتن بصیرت بود و به همین علت خوب و زمان‌شناسانه عمل کردند.

وی گفت: خط امام راحل توجه به ولایت فقیه به عنوان مهمترین مشخصه و عمود خیمه این نظام است؛ مؤلفه‌های بزرگ و امنیت و قدرت این کشور نیز در نتیجه اطاعت از رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر کجا به رهنمودهای امام و رهبری عمل کردیم، نقطه عزت ما شد، تاکید کرد: گفتمان امام و رهبری باید گفتمان غالب بر همه گفتمان‌ها در کشور باشد؛ این گفتمان در همه سطوح اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید گفتمان غالب باشد.