گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱:۳۴
شناسه : 223647
تاریخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
عاروتص شوع: ایران قول داده بود که حملات تروریستی تهران را تلافی می‌کند/ وال استریت ژورنال: ایران در یک حمله بی‌سابقه و مستقیم مواضع داعش را زد

حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در قلب سوریه بازتاب و واکنشهای زیادی در رسانه های مختلف جهان داشته است.

 

خبرگزاری فارس: عاروتص شوع: ایران قول داده بود که حملات تروریستی تهران را تلافی می‌کند/ وال استریت ژورنال: ایران در یک حمله بی‌سابقه و مستقیم مواضع داعش را زد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در قلب سوریه بازتاب و واکنشهای زیادی در رسانه های مختلف جهان داشته است.

روزنامه هارآرتص در حساب توئیتری خود نوشت که ایران برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته موشکهای میان برد خود را عملیاتی کرد و از آن استفاده کرد.

همچنین پایگاه خبری عاروتص شوع نیز در واکنش به این حمله نوشت؛ زمانی که تروریستهای داعش مسئولیت حملات تروریستی تهران را برعهده گرفتند مقامات ایرانی قول داده بودند که این حملات را تلافی خواهند کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: سپاه پاسداران ایران در یک حمله بی سابقه و مستقیم مواضع داعش در دیرالزور را با موشکهای سطح به سطح هدف قرار داد.

این روزنامه در گزارش خود نوشته، سپاه هشدار داده است که به هرکس که به خاک ایران حمله کند با همین روش پاسخ خواهد داد.

کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل گزارش داد که موشکهای شلیک شده سپاه به داعش در سوریه از نوع موشک بالستیک شهاب ۳ با برد ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر بوده اند.

این شبکه اضافه کرد؛ حمله روز یک شنبه یک حمله گسترده کم سابقه و مستقیم از جانب سپاه بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت: حمله موشکی روز یک شنبه یک حمله گسترده مستقیم و نادر از سوی سپاه در میانه حمایتهای کامل آن از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حملات تروریستی تهران و اینکه مقامات ایرانی ریاض را متهم به دست داشتن در این حملات کرده بودند نوشت: سپاه پاسداران موشکهایی در تلافی این حملات به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک کرد.