گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۰:۲۷
شناسه : 226667
تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۶
روسیه مذاکره ملی در ونزوئلا را خواستار شد

روسیه با ابراز نگرانی از اوضاع ونزوئلا که تاکنون دهها قربانی برجای گذاشته است، خواستار ازسرگیری مذاکرات میان دولت و مخالفان برای برقراری آرامش در این کشور شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: حوادث ونزوئلا با شرکت تندروهای خصومت طلب موجب نگرانی شدید شده است که در آخرین حادثه در روزهای اخیر بر اثر انفجار بمب هفت مامور گارد امنیتی به شدت مجروح شدند.
در بیانیه آمده است: آنچه شوک آور است اینکه خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها از این بمب گذاری اطلاع داشتند و از محل حادثه فاصله گرفته و تصویر برداری می کردند.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: چنین به نظر می رسد، سازمان دهندگان اعتراضات برای ایجاد تصاویر موثر از اعتراضات، توجهی خاص دارند.
بیانیه افزوده است: در این شرایط ازسرگیری مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان را به منظور دستیابی به سازش و جلوگیری از اجرای سناریوی کاربرد زور را ضروری می دانیم.
در پایان بیانیه همچنین از اقدام دولت ونزوئلا برای آزادی یکی از سران مخالفان به نام ل.لوپز استقبال و ابراز امیدواری شده است تا وضعیت این کشور ارامش یابد.
ونزوئلا در ماههای اخیر دستخوش ناارامی ها بوده و دهها نفر بر اثر آن قربانی شده اند.
دولت نیکلاس مادورو در حالی با اعتراض های مخالفان برای بیش از ۱۰۰ روز مواجه شده که چالش های جدی از جمله کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار زیاد در ونزوئلا رو به گسترش است.
مخالفان دولت ونزوئلا، مادورو را عامل بحران اقتصادی در این کشور معرفی کرده ا‌ند.
مادورو ۱۱ اردیبهشت برای تشکیل مجلس موسسان به منظور بازنگری در قانون اساسی‌ فراخوان داد، زیرا اعتقاد دا رد که این امر تنها راه بازگرداندن صلح به ونزوئلا است.
اما مخالفان دولت ضمن انتقاد از طرح بازنگری قانون اساسی، اعلام کردند: دولتی ها با بازنگری قانون اساسی‌ و تشکیل مجلس موسسان، قصد کودتا دارند که با صدور حکم‌های بحث انگیز دیوان عالی‌ برای سلب اقتدار مجلس ملی‌، آغاز شده است.
مادورو نیز بارها اعلام کرده است که واشنگتن برای راه اندازی کودتا علیه دولت ونزوئلا از مخالفان استفاده می کند.
شورای ملی‌ انتخابات ونزوئلا، هشتم مرداد را زمان برگزاری انتخابات مجلس موسسان اعلام کرده است.