گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۹:۳۴
شناسه : 226696
تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۶
حذف اسم «گلمراد حلیم اف» از فهرست اینترپل

رسانه‌های تاجیک از حذف اسم «گلمراد حلیم اف» سرهنگ فراری تاجیکستان و عضو ارشد داعش از فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل خبر دادند.

گلمراد حلیم اف

افق نیوز، پلیس بین الملل (اینترپل) روز گذشته در اقدامی اسم «گلمراد حلیم اف» سرهنگ سابق وزارت کشور تاجیکستان که سال ۲۰۱۵ به گروه تروریستی داعش پیوسته بود را از فهرست رسمی خود حذف کرد.

در فهرست اینترپل در کنار حلیم اف نام ده ها جوان دیگر تاجیک به اتهام اقدامات تروریستی و تشکیل سازمان های جنایی ثبت شده تحت پیگرد قرار داشت اما روز گذشته در بخش وب سایت رسمی اینترپل در قسمت «تاجیکستان» اسم این سرهنگ فراری حذف شده است.

وزارت کشور تاجیکستان در رابطه به این موضوع عنوان کرد: حلیم اف هنوز تحت پیگرد قرار دارد و مشخص نیست که چر اینترپل اسم  وی را از وب سایت رسمی خود خارج کرده است.

به گفته این منبع، اسم، عکس و اتهامات حلیم اف در وب سایت رسمی وزارت کشور تاجیکستان قرار دارد و تا زمان بازداشت و یا تائید مرگ وی همچنان باقی خواهد ماند.

به گفته یک نماینده در نهاد اینترپل تاجیکستان، ناپدید شدن نام ده ها جنگجوی تاجیک از جمله اسم حلیم اف از لیست پلیس بین المللی غیر ممکن است، چون همه آنها همچنان تحت پیگرد قرار دارند و کشته شدن و یا بازداشت آنها به طور مشخص تایید نشده است.

این نماینده اینترپل علت ناپدید شدن اسم این متهمین از لیست پلیس بین‌المللی را مشکل فنی عنوان کرد.

سال گذشته مقامات امنیتی تاجیک عنوان کردند که پلیس بین المللی ۳۴۲ شهروند این کشور را تحت پیگرد قرار داده است که ۲۷۵ نفر آنها به عضویت در گروه های افراطی و تروریستی متهم هستند.

حلیم اف در تاریخ ۲۷ می سال ۲۰۱۵ و یک ماه پس از ناپدید شدن در نواری ویدئویی از پیوستن خود به داعش خبر داد.

منبع: فارس