گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۹:۳۸
شناسه : 226704
تاریخ : ۲۶ تیر ۱۳۹۶
مهاجمین مسلح به صف رای دهندگان ونزوئلایی حمله کردند

همه پرسی غیر رسمی علیه دولت در حالی در ونزوئلا جریان دارد که مهاجمین مسلح با حمله به صف رای دهندگان در یکی از محله های «کاراکاس» یک نفر را به قتل رسانده و ۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

زخمی‌شدن اعضای پارلمان ونزوئلا پس از ورود عده‌ای از شهروندان معترض به داخل ساختمان مجلس

افق نیوز به نقل از بی بی سی، مهاجمین مسلح با آتش گشودن به روی مردمی که برای شرکت در همه پرسی غیر رسمی ونزوئلا به پای صندوق های رای رفته بودند، یک زن ۶۱۱ ساله را به قتل رسانده و دستکم ۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

گفتنی است همه پرسی غیر رسمی از سوی حزب اپوزیسیون حاکم بر پارلمان ونزوئلا و با هدف تحریک مردم به براندازی دولت سوسیالیست کاراکاس انجام می گیرد حال آنکه همه پرسی رسمی در تاریخ ۳۰ ماه میلادی جاری (جولای) انجام خواهد شد که در نتیجه آن مجلس مؤسسان جدیدی برای بازنویسی قانون اساسی تشکیل  می شود. این در حالی است که اپوزیسیون می گوید شورای مشورتی که به این ترتیب به وجود می آید فرمایشی و حامی دولت کاراکاس خواهد بود.

تیراندازی به صف رای دهندگان ونزوئلایی در منطقه پر جمعیت «کاتایا» صورت گرفته و اپوزیسیون آن را به طرفداران پارلمانی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپگرای این کشور نسبت می دهد.

گفتنی است مخالفین خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. از جمله دلایل ناآرامی های اخیر که از ماه میلادی آوریل شدت گرفته و به مرگ حدود ۱۰۰ نفر از مردم در جریان اعتراضات خیابانی منجر شده، سیاست های اقتصادی دولت کاراکاس است که خود ناشی از افت بی سابقه قیمت نفت در سال های اخیر بوده است.

این در حالی است که مادورو اعتراضات را ناشی از کودتای اقتصادی اپوزیسیون غربگرای ونزوئلا می داند.

منبع: مهر