گروه : آخرین اخبار » آموزش و پرورش » اجتماعی » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۱۶:۲۸
شناسه : 229401
تاریخ : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
نیازمند تغییر و تحول در سیستم مدیریتی هستیم

وزیرپیشنهادی وزارت آموزش وپرورش، در دولت دوازدهم گفت: تلاش خواهم کرد روش‌های نوین، جایگزین روش‌های سنتی در آموزش وپرورش شود.

به گزارش اافق نیوز، پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش سراسرکشور با حضور وزیرآموزش وپرورش در ساختمان شهید رجایی، اظهارکرد: به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ یک میلیونی آموزش وپرورش و ۷۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی صمیمانه از زحمات و تلاش ها، وصبر و حوصله دکتر دانش آشتیانی سپاسگزاری می کنم.

وزیرپیشنهادی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: نتایج فعالیت ها و تلاش های یک وزارتخانه طی ۴ سال مشخص نمی شود، چه رسد به اینکه این کار طی چندماه بخواهد انجام شود. در مدت کوتاه وزارت دکتر دانش آشتیانی، شاهد تلاش های ایشان برای حل مشکلات و کمبودها به ویژه در بخش مالی بوده‌ایم، و کمال بی‌انصافی است، اگر کسی عملکرد ایشان را زیر سؤال ببرد.

وی از برنامه های خود برای تصدی وزارت آموزش وپرورش در دو محور یاد کرد و افزود: آموزش وپرورش نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، شرایط متفاوتی دارد، زیرا در آموزش وپرورش، سند تحول بنیادین باید اجرایی شود و فرقی نمی‌کند چه کسی وزیر شود، هر کس موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شود باید مسیری را طی کند که سند تحول  مشخص کرده است.

وزیرپیشنهادی وزارت آموزش وپرورش، گفت: محتوای برنامه‌هایی که به مجلس ارائه داده‌ام، براساس نیازهای جامعه است، بنابراین؛ تمرین مهارتهای زندگی و آنچه دانش آموزان برای تعامل با جامعه در خارج از مدرسه به آن نیاز دارد از جمله برنامه‌های اینجانب است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم در باره اصلاح ساختار تصریح کرد: اصلاح ساختار و مراکز تصمیم سازی در نظام مدیریتی و تأکید بر ارتقای بهره وری از منابع و اصلاح مصارف از  محورهای دیگر برنامه‌های پیشنهادی اینجانب است، آنچه مسلم است نیاز به تغییر و تحول در سیستم مدیریتی داریم.

وی افزود: تمام تلاشم در دولت دوازدهم این خواهد بود که روش‌های نوین مدیریتی را جایگزین روش‌های سنتی در آموزش وپرورش کنم، زیرا معتقد هستم روند فعلی در آموزش وپرورش، اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق نمی کند و مشکلات در این دستگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش وپرورش، گفت: تلاش خواهم کرد، راه حل‌هایی برای مشارکت فرهنگیان درتصمیم سازیها در دولت دوازدهم ارائه دهم تا با انتخاب مسیرهای جدید آموزش وپرورش از چالش ها، عبور داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی ادامه داد: اگر مصلحت خداوند بر این تعلق گرفت که با رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی، سکان دار وزارت آموزش وپرورش شوم، برای دستیابی به راه‌حل‌های جدید، حل مشکلات این وزارتخانه از همه فرهنگیان یاری می‌طلبم.