گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۰:۳۸
شناسه : 230522
تاریخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
آذر ماه سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رسما ۲+۲ می‌شود

سایت استاد الدوحه قطر مدعی شد که در تقسیم بندی جدید سهمیه‌ها از سوی AFC کشورمان در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سهمیه ۲+۲ خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: آذر ماه سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رسما ۲+۲ می‌شود

به گزارش افق نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته جدیدترین رده‌بندی لیگ‌های آسیایی را اعلام کرد که لیگ برتر ایران بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رده هفتم قاره کهن ایستاد.

در این رده‌بندی ایران با داشتن ۸۹۳ امتیاز در رده‌بندی ملی، ۱۰ امتیاز این بخش را به دست آورد و با داشتن ۴۷٫۹۵۰ امتیاز در بخش باشگاهی، توانست ۵۹٫۵۷۹ امتیاز هم از این بخش به دست بیاورد که در نهایت با امتیاز ۵۹٫۵۷۹ پایین‌تر از ژاپن در رده هفتم قرار گرفت.

مهمترین بحث در این رده‌بندی چگونگی تقسیم بندی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بود که با ادعا سایت استاد الدوحه قطر تقسیم بندی انجام شده سابق AFC برای کشورها تا برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اجرایی است یعنی کشورمان مثل سال گذشته سهمیه ۳+۱ در سال ۲۰۱۸ خواهد داشت.

در نتیجه این رده بندی هیچ تغییری در سهمیه باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در سال پیش رو یعنی ۲۰۱۸ ندارد زیرا تقسیم بندی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در ماه نوامبر ۲۰۱۶ انجام شد که در آن زمان عربستان، امارات و ایران رده اول تا سوم غرب آسیا را داشتند و در نتیجه سهمیه ۳ + ۱ گرفتند و قطر با قرارگرفتن در رده چهارم سهمیه ۲+۲ دارد.

امروز سایت استاد الدوحه خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه جدیدش برای تقسیم سهمیه‌ها را قرار است در ماه نوامبر(آذر ماه) برگزار کند و در این جلسه تقسیم سهمیه مطابق با رده‌بندی جدید انجام خواهد شد و این تقسیم بندی جدید سهمیه‌ها برای دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خواهد بود.

به گزارش فارس، با این خبر از سوی سایت معتبر قطری مشخص شد که سهمیه ایران در آذر ماه ۲+۲ خواهد شد زیرا ایران در رده بندی جدید چهارم غرب آسیا است و امارت، قطر و عربستان که رده اول تا سوم غرب آسیا را دارند سهمیه ۳+۱ خواهند داشت. این تقسیم بندی جدید AFC تا سال ۲۰۲۰ اجرایی است و در نیتجه سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ۲+۲ خواهد شد.

فارس