گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی
ساعت : ۲۰:۴۰
شناسه : 230824
تاریخ : ۰۱ شهریور ۱۳۹۶
درخواست محسن هاشمی از وزارت کشور

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: امیدواریم وزارت کشور هر چه سریعتر حکم وی را صادر کند.

فیلم/ بغض محسن هاشمی در شورای شهر تهران

افق نیوز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور در بخش خبری شبکه ۵ با بیان اینکه نخستین اولویت شورای شهر تهران، انتخاب شهردار بود که انجام شد، اظهار داشت: امیدواریم وزارت کشور هر چه سریعتر حکم وی را صادر کند.

وی ادامه داد: تعیین اعضای کمیسیون‌های شش‌گانه و مشخص کردن نمایندگان شورا در کمیسیون‌های کاری مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ از دیگر برنامه‌های ما برای جلسه هفته آینده شوراست.
هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه چرا حکم شهردار که قرار بود تا پایان وقت اداری امروز صادر شود، همچنان صادر نشده است؟ گفت: از سرانجام حکم خبری ندارم اما بر اساس تجربه، معمولاً پروسه‌ای برای صدور این حکم باید طی شود که زمان طولانی نمی‌برد اما تا این لحظه خبر ناگواری نیز در این رابطه نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه در حال حاضر شهردار تهران چه کسی است؟ گفت: وظیفه شورا تعیین شهردار بود که انجام داد و حالا وزارت کشور باید هر چه سریعتر حکم وی را صادر کند تا تهران بی‌شهردار نماند و اگر مشکلی به وجود بیاید، سریعاً برای شهرداری سرپرست تعیین می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: در حال حاضر نجفی به طور قانونی اجازه امضا و فعالیت‌های مالی ندارد، اما می‌تواند فعالیت‌های شهر را انجام دهد. از نظر شورا، شهردار انتخاب شده و منتظر حکم آن هستیم.

هاشمی در خصوص تغییر نام «شورای تهران» به «شورای تهران، ری و تجریش» گفت: این موضوع توسط وزارت کشور به شورا ابلاغ شده و در زمان انتخابات نیز برای مکاتبات از این نام استفاده می‌شد و ما نیز در جلسه اول از همین نام استفاده کردیم اما در خصوص آن در جلسه آینده شورا نیز صحبت خواهیم کرد.
به گفته رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، خدمات شهری، رفع آلودگی هوا و ترافیک از اولویت‌های مهم شهر تهران هستند.

منبع: مهر