گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس
ساعت : ۲۰:۴۳
شناسه : 230828
تاریخ : ۰۱ شهریور ۱۳۹۶
محدویتی برای عکاسی از جلسات مجلس اعمال نخواهد شد

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اظهار داشت: هیچگونه محدودیتی در فعالیت خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی انجام نگرفته است.

افق نیوز مهدی کیایی مدیر کل فرهنگی مجلس با اشاره به برخی اظهارات و مطالب منتشرشده در خصوص محدودسازی فعالیت خبرنگاران و عکاسان در مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب مطلب یادشده اظهارداشت: براساس اصل ۶۹ قانون اساسی که مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی کشور برای اطلاع عموم منتشر شود، از ابتدای انقلاب تاکنون  این اصل خردمندانه قانون اساسی مورد توجه و اجرا بوده است و در هیچ برهه‌ای نیز محدودیتی اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: در واقع این اصل بدنبال آن است که مردم بتوانند مذاکرات علنی را استماع کرده و با قوانین مصوب و گزارش‌های مجلس شورای اسلامی آشنا و از روند قانونگذاری در کشور مطلع شوند.

مدیر کل فرهنگی مجلس افزود: در واقع قانونگذار، با عقل و تدبیر و خرد رفتار کرده و تاکید کرده است که مجلس شورای اسلامی، بمثابه یک اتاق شیشه‌ای است، که وقایع آن می‌بایست بطور کامل و شفاف برای ملت آشکار وعلنی باشد و مردم که خود صاحبان اصل انقلاب و مجلس می‌باشند، در جریان روند قانونگذاری در کشور قرار بگیرند. در همین راستا خبرگزاری خانه ملت نیز از مدتی قبل اقدام به انتشار تصویری و زنده همه جلسات علنی مجلس از طریق سایت برای مخاطبان داخل و خارج کرده است. بر همین اساس، طرح محدود کردن فعالیت عکاسان پارلمان بطور قطع ایده خوبی نبوده و مانند مواقع دیگری که این طرح مطرح شده بود این بار نیز مورد قبول مجلس شورای اسلامی نیست و قوه مقننه با محدودسازی فعالیت رسانه ها مخالف  می‌باشد.

کیایی در مورد عکس‌هایی از سلفی گرفتن برخی نمایندگان با موگرینی در مراسم تحلیف و عکس هایی که این روزها از حواشی جلسات رای اعتماد منتشرشد ، گفت: هرچند بهتر بود که در روز تحلیف آن عکس سلفی گرفته نمی شد و خود نماینده مورد نظر هم از این موضوع اظهار تاسف و عذرخواهی کرد ، اما متاسفانه اقدامات برخی رسانه ها به گونه ای بود که اصل موضوع تحلیف و شکوه و عظمت حضور بیش از ۱۰۰ هیات عالی رتبه خارجی در مراسم ، که در نوع خود بی نظیر بود و نشان دهنده جایگاه و موقعیت ایران در عرصه جهانی است ، به حاشیه کشانده شد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که رفتارهای کلامی و غیرکلامی افراد شاخص اعم از ورزشکاران، هنرمندان ، نخبگان و سیاستمداران همیشه مورد  دقت و کنکاش رسانه ها و مردم است و طبیعتا این افراد بایستی دقت بیشتری بر اعمال و رفتارهای کلامی و غیر کلامی خود داشته باشند ، تاکید کرد : انتظار این است که رسانه ها نیز تنها به دنبال سوژه های حاشیه ای نباشند و اصل بر فرع ترجیح داده شود.

وی خاطر نشان ساخت در طول روزهای گذشته که دستور کار مجلس شورای اسلامی بررسی برنامه پیشنهادی وزاری کابینه در کمیسیونها و صحن علنی مجلس بود، جلسات بطور متوالی و بی وقفه  و گاه تا ۱۲ ساعت درروز به طول می‌انجامید و رسانه‌ها انتظار می‌رود از بزرگنمایی برخی موضوعات ساده و کم اهمیت پرهیز کنند.

وی در پایان تاکید کرد:  طرح موضوع محدود کردن فعالیت عکاسان صحیح نبوده و همواره هیات رئیسه و نیز عموم نمایندگان محترم مجلس، حامی  فعالیت مناسب‌تر رسانه‌ها در پوشش اخبار قوه مقننه هستند.

منبع: تسنیم