گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس
ساعت : ۱۵:۲۰
شناسه : 236494
تاریخ : ۱۴ آبان ۱۳۹۶
حمایت مطهری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری دارد نه قانونگذاری، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد حضور زنان در ورزشگاه در حوزه وظایف و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری دارد نه قانونگذاری، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد حضور زنان در ورزشگاه در حوزه وظایف و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

خانه ملت نوشت: علی مطهری در مورد پیگیری حضور زنان در ورزشگاه‌ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست‌گذاری دارد نه قانونگذاری؛ قانونگذاری در انحصار مجلس است و موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به ویژه در مورد فوتبال نیز در حوزه اختیارات دولت است و اگر نیاز به قانون باشد، دولت یا مجلس باید از طریق لایحه یا طرح اقدام کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجهی ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا شورا به عنوان یک نهاد بالادستی می‌تواند در این مورد ورود داشته باشد، توضیح داد: این کار یک نوع قانونگذاری است؛ اگر بگویند ورود آزاد یا ممنوع است، قانونگذاری کرده‌اند و این امر در حوزه وظایف و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

مطهری تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز اعلام کرده‌اند که وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری و وظیفه مجلس قانونگذاری است؛ لذا دستگاه‌های مختلف نباید در کار یکدیگر دخالت کنند و در شرایط کنونی نیز نیاز به قانون احساس نمی‌شود و تصمیم‌گیری درمورد این موضوع بر عهده دولت است.

وی با اشاره به ورود وزارت ورزش در این خصوص بیان کرد: وزارت ورزش باید زیرساخت‌ها و شرایط را فراهم کند؛ مثلا در مورد مسابقات فوتبال باید در ورزشگاه‌ها جایگاه مخصوص برای زنان قرار دهند؛ محل ورود و خروج آنها جدا باشد و سرویس بهداشتی جدا داشته باشند.

مطهری تاکید کرد: قاعدتا از نظر شرعی نیز این امر نباید مشکلی داشته باشد زیرا در مسابقات فوتبال بدن بازیکنان پوشیده است و از نظر فقهی اشکالی بر آن وارد نیست و مانند مسابقات کشتی نیست که بگوییم اشکال شرعی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتی بدن ورزشکار در مسابقات فوتبال نسبت به والیبال پوشیده‌تر است لذا درباره مسابقات فوتبال اشکال شرعی وجود ندارد.