گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » اصفهان
ساعت : ۱۷:۰۷
شناسه : 239520
تاریخ : ۲۵ آذر ۱۳۹۶
۳۰ دستاورد جدید هسته‌ای ایران در سال آینده رونمایی می شود

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی به رونمایی از ۳۰ محصول جدید در حوزه صنعت هسته‌ای در سال آتی اشاره کرد و گفت: باید باور داشته باشیم که ایران در صنعت هسته‌ای مقتدرانه ایستاده است.

اصغر زارعان
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی به رونمایی از ۳۰ محصول جدید در حوزه صنعت هسته‌ای در سال آتی اشاره کرد و گفت: باید باور داشته باشیم که ایران در صنعت هسته‌ای مقتدرانه ایستاده است.

به گزارش افق نیوز، علی اصغر زارعان پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران از صنعت هسته‌ای در حوزه‌های درمانی، تولید انرژی‌های پاک، پرتودهی و رادیوداروها استفاده می‌شود، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده تاکنون یک میلیون نفر در کشور از دستاوردهای صنعت هسته‌ای بهره‌مند شده‌اند و در این زمینه راه طولانی را پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از صنعت هسته‌ای در ایران، مخالفان زیادی را داشته و بسیاری از مقامات کشورهای مخالف از جمله آمریکا به صراحت در سخنرانی‌های خود به تمایل به نابودی صنعت هسته‌ای ایران اقرار کرده‌اند، تصریح کرد: برای نمونه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یکی از سخنرانی‌های خود به صراحت بیان داشت که اگر می‌توانستیم، پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را هم بیرون می‌ریختیم.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه توسعه صنعت هسته‌ای ایران به دیگر صنایع بیشترین دلیل توطئه دشمنان در خصوص توسعه صنعت هسته‌ای ایران است، اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی در صدد توقف تولید علم و دانش در کشور ایران هستند چراکه آنها می‌دانند تولید علم و توسعه فناوری‌های نوین روز به روز به قدرت کشور می‌افزاید.

توسعه صنعت هسته‌ای زمینه‌ساز توسعه دیگر صنایع شده است

وی که معتقد است امروزه توسعه صنعت هسته‌ای زمینه‌ساز توسعه دیگر صنایع کشور شده است، تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که ایران از معدود کشورهای موفق در تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای است و دلیل مخالفت دشمنان با توجه به این میزان پیشرفت ایران در این زمینه، به ویژه با اصرار بر تعطیلی آب سنگین اراک، علامت سوال‌های زیادی را در ذهن هر شنونده‌ای متبادر می‌کند.

زارعان در ادامه به بخشی از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه و در حوزه سلامت تولید واکسن از جمله دستاوردهای ما طی سه سال گذشته بوده است که کیفیت تولید این واکسن بالاتر از نمونه آمریکایی آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نفت و تولید سانتریفیوژ نیز در کشور به خودکفایی کامل رسیدیم، اضافه کرد: این در حالی است که در دوران قبل از انقلاب حتی یک سانتریفیوژ هم در کشور تولید نشده بود.

آماده صادرات آب سنگین اراک به آمریکا و روسیه هستیم

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی تولید سالانه ۲۰ تن آب سنگین در اراک را از دیگر دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران برشمرد و ابراز داشت: برخی در مصاحبه های خود در خصوص تعطیلی آب سنگین اراک سخن به میان آورده‌اند و این در حالی است که نه تنها در این بخش به خودکفایی رسیدیم بلکه امروز آماده صادرات آب سنگین ایران به روسیه و آمریکا هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ تن آب سنگین از ایران به دو کشور جهان صادر شده است.

زارعان همچنین به بومی سازی کامل مجتمع‌های صنعت هسته‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه همکاری‌های خوبی را اتحادیه اروپا با ایران داشته است.

وی مواد اولیه را پاشنه آشیل صنعت هسته‌ای و هر صنعت دیگری دانست و ابراز داشت: ایران کشور ثروتمندی در حوزه منابع طبیعی است و از این رو می‌توان در نقاط مختلف کشور مواد اولیه از جمله اورانیوم را کشف کرد که بر اساس آمار موجود سالانه ۵۰ تن اورانیوم از دل کویرهای ایران برای استفاده در صنعت هسته‌ای استخراج شده است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه به رونمایی از ۳۰ محصول جدید در حوزه صنعت هسته‌ای کشور در سال آینده اشاره کرد و افزود: باید باور داشته باشیم که ایران در حوزه صنعت هسته‌ای مقتدرانه ایستاده و کسانی در راس تیم علمی و تخصصی صنعت هسته‌ای ایران قرار گرفته‌اند که پس از سه ساعت مقاومت طرف مقابل وی را مجبور کردند تا وزیر انرژی خود را پای میز مذاکره بکشاند.

آمریکا نگران اتحاد کره شمالی و کره جنوبی است

وی که معتقد است برجام، تعهدی یک طرفه نیست و آمریکا نمی‌تواند نقض کننده برجام باشد، تاکید کرد: طرف مقابل تنها به دنبال اتهام زنی به ایران است و از طرفی نیز بیش از گذشته نگران اتحاد کشورهای کره شمالی و کره جنوبی است.

زارعان با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ایران در مساله برجام خیلی از امتیازات را از دست داده است، گفت: باید باور داشته باشیم که هر گاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اراده کند ما می‌توانیم بهتر از قبل به وضعیت گذشته بازگردیم چرا که در برجام ما هیچ چیز را در عرصه فنی و تخصصی از دست نداده‌ایم.