گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فرهنگی » کتاب و ادبیات
ساعت : ۱۷:۲۹
شناسه : 239663
تاریخ : ۲۷ آذر ۱۳۹۶
تغییر مدیر اداره کتاب قطعی نیست/ تصمیم‌گیری تا دو روز آینده

معاون فرهنگی وزیر ارشاد موضوع تغییر مدیر اداره کتاب این وزارتخانه را قطعی ندانست و در عین حال از اعلام نتیجه تصمیم تا ۲ روز آینده خبر داد.

محسن جوادی
معاون فرهنگی وزیر ارشاد موضوع تغییر مدیر اداره کتاب این وزارتخانه را قطعی ندانست و در عین حال از اعلام نتیجه تصمیم تا ۲ روز آینده خبر داد.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوشنبه ۲۷ آذر در حاشیه آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره نقد کتاب در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد خبرهایی که در خصوص رفتن محمد سلگی از اداره کتاب و آمدن علی فریدونی به جای وی مطرح می‌شود، گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده و اساسا اصل موضوع رفتن آقای سلگی از اداره کتاب از نظر بنده قطعی نیست.

وی در واکنش به این نکته که پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سلگی را رئیس جدید این پژوهشگاه معرفی کرده است، گفت: همانطور که گفتم اصل این موضوع قطعی نیست و تا یکی، دو روز آینده تصمیم گیری در این مورد انجام و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

جوادی همچنین در پاسخ به سئوال یکی  دیگری از خبرنگاران درباره رویه او در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حوزه نمایندگی کتاب افزود: در دوره مسئولیت آقای صالحی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد این نگاه وجود داشت که بحث ها با نگاهی تعاملی و در ارتباط با گفتگو با مولفان و ناشران پیگیری شود و در دوره جدید هم این روابط دنبال خواهد شد.

وی افزود: بنده قبول دارم که گاهی ممکن است در بررسی های کتاب خطاهایی صورت گیرد اما نهایت سعی ما این است که بر اساس ضوابط اعلام شده در خصوص بررسی کتاب، کارها انجام شود. نگاه ما نگاهی موسع است و نه تنگ نظرانه و سعی میکنیم به سمت کمترین محدودیت ها در ممیزی کتاب حرکت کنیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در عین حال تاکید کرد که بحث در خصوص ممیزی کتاب نیازمند مجال بیشتری است که من بعدا در این مورد، بیشتر در این خصوص صحبت خواهم کرد.