گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » بهداشت و درمان
ساعت : ۲۲:۳۰
شناسه : 241056
تاریخ : ۱۴ دی ۱۳۹۶
رونمایی از ۴ داروی جدید بیماری‌های خاص در ایران

رئیس سازمان غذا و دارو ایران گفت: برای مقابله و کنترل بیماری‌های خاص به‌ویژه سرطان تا پایان سال جاری از ۴ داروی جدید رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: رونمایی از 4 داروی جدید بیماری‌های خاص در ایران

به گزارش افق نیوز، غلامرضا اصغری بعدازظهر امروز در حاشیه نخستین کنگره اروپایی و آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رونمایی از ۴ داروی جدید از سوی سازمان غذا و دارو تحول چشمگیری در صنعت دارو در ایران اسلامی  به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو برای کنترل و نظارت بیشتر بر مصرف دارو اقدام به تهیه نرم‌افزار کرده ‌است، افزود: به‌زودی نرم‌افزار جدیدی روی گوشی‌های همراه نصب و با ارسال گزارش از سوی بیماران، تبعات دارو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیون نسخه‌های تجویزی بیماران در اختیار سازمان غذا و دارو قرارگرفته و از سوی متخصصان و کارشناسان این سازمان، اثر دارو‌ها بر بیماران شناسایی‌شده است.

اصغری در مورد بدهی‌های معوقه به این سازمان بیان داشت: بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها و سازمان دارویی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: قاچاق دارو یکی از معضل‌های پیش روی سازمان دار و غذا است و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی متولیان امر قاچاق، شاهد کاهش کمتر از نیم درصدی هستیم.