گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » استانها » حوادث » شهری و رفاهی » قضائی و انتظامی » لرستان
ساعت : ۲۲:۵۰
شناسه : 241390
تاریخ : ۱۷ دی ۱۳۹۶
فریب خوردگان با رافت قضایی آزاد می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با اشاره به دیدار با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر گفت: با کسانی که به نوعی فریب خورده و تحت تاثبر فضای مجازی قرار گرفته اند با رافت و با عوامل اصلی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان با اشاره به دیدار با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر گفت: با کسانی که به نوعی فریب خورده و تحت تاثبر فضای مجازی قرار گرفته اند با رافت و با عوامل اصلی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با میزان در رابطه با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر این استان اظهار کرد: در چندین نوبت با کسانی که به علت اغتشاشات و ناآرامی‌ها در طی ۲-۳ روز گذشته برایشان پرونده تشکیل شده و احیاناً به زندان معرفی شده اند به همراه رئیس کل دادگستری استان لرستان دیدار داشته و در جریان روند رسیدگی به پرونده زندانیان مذکور قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: در این بازدید‌ها از نزدیک موضوعات را بررسی کرده و مشکلات احتمالی رسیدگی شده است. ضمنا در این بازدید‌ها رئیس کل دادگستری استان دستور تسریع در رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف آن‌ها را صادر کردند که تا امروز هم همچنان این روند ادامه دارد.

این مقام قضایی بیان کرد: افرادی که در حال رسیدگی به پرونده آن‌ها هستیم اغتشاشگران اخیر هستند و برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود پرونده این افراد از بدو ورود به زندان به صورت ویژه در حال رسیدگی بوده و به وضعیت آن‌ها به‌طور دقیق رسیدگی خواهد شد.

رازانی ادامه داد: از امروز کسانی را که بنا به استعلام از مراجع سه‌گانه اداره اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نقش اساسی و مؤثری در اغتشاشات اخیر نداشته اند با اخذ ضمانت قانونی موقتاً آزاد می‌کنیم. مثلا افرادی که اغلب جوان و دانشجو هستند با رافت قضایی زمینه آزادی‌شان فراهم شده است.

وی گفت: برخی از افرادی که در رابطه با اغتشاشات اخیر به زندان رفته بودند پس از بررسی سابقه، نیت و اعترافات آن‌ها که اغلب معترف بودند که دچار هیجان و احساسات شده و تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته بودند با اخذ ضمانت آزاد می‌شوند. البته با کسانی که از عوامل اصلی این اغتشاشات و ناآرامی‌ها بوده اند به طور قاطع برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیشتر افرادی که بازداشت شده‌اند کسانی هستند که تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فضای مجازی قرار گرفته اند.

وی همچنین درباره افراد رهاکننده خودروی آتش‌نشانی در شهرستان درود که منجر به فوت دو شهروند شده بودند گفت: ۲ نفر از عواملی که حسب گزارش اداره اطلاعات در این حادثه دخیل بودند شناسایی و دستگیر شده اند. در حال حاضر هم در حال بررسی و مشاهده فیلم‌های موجود و انجام تحقیقات از متهمین هستیم.